EVROPLJANI OKREĆU LEĐA DIZELAŠIMA? Pogledajte nove šok podatke prodaje automobila u Evropi, evo koji pogon je GOSPODAR TRŽIŠTA
Foto: Shutterstock

Evropsko udruženje proizvođača

EVROPLJANI OKREĆU LEĐA DIZELAŠIMA? Pogledajte nove šok podatke prodaje automobila u Evropi, evo koji pogon je GOSPODAR TRŽIŠTA

Auto -

Podaci o prodaji u junu koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) ne lažu - potražnja za dizel automobilima je u silaznom trendu.

U zemljama Evropske unije tržišni udeo za dizele smanjio se prošlog meseca na samo 13,4 posto, što je znatno manje od 17,4 posto ostvarenih u junu 2022. Slabija potražnja omogućila je isključivo električnim vozilima da po prvi put nadmaše dizele.

Tako su automobili s nultom emisijom činili 15,1 posto ukupnog udela, dok je ta brojka u junu prošle godine iznosila tek 10,7 posto.

električni automobil
foto: Shutterstock

Samopunjivi hibridi takođe su bili popularniji od dizelaša zahvaljujući tržišnom udelu od 24,3 posto, dok su plug-in hibridi predstavljali 7,9 posto ukupne potražnje, što je pad u odnosu na 8,2 posto u junu 2022.

Studija ACEA pokazuje da benzin zasad ostaje kralj s više od trećine ukupne prodaje, sa čak 36,3 procenta. To znači 379.067 automobila, ili čak 11 posto više nego u junu 2022. Iako su brojke prodaje porasle, tržišni udeo je zapravo pao s 38,5 posto na 36,3 zbog porasta prodaje električnih vozila.

Iako dizelaši postepeno padaju u nemilost u Evropskoj uniji, ACEA beleži značajan porast prodaje od 10,3 posto u Nemačkoj, kao i na tržištima srednje Evrope. Rumunija je imala najveći rast u junu 2023. u poređenju s istim mesecom prošle godine, pri čemu je prodaja novih dizel automobila porasla za neverovatnih 22,4 posto.

Gorivo, Benzin, Dizel
foto: Shutter

Sveukupno, prodaja novih automobila (svih vrsta pogonskih sklopova) skočila je u EU tokom prvih šest meseci 2023. i to za 17,9 posto, odnosno na 5,4 miliona vozila, ali to je još uvek 21 posto manje u poređenju s prvom polovinom 2019., pre pandemije kovida 19.

ACEA ističe da su problemi u lancu snabdevanja sve manji, iako kupci još uvek moraju dugo da čekaju na neke modele.

Uz propise Euro 7 koji bi trebali da stupe na snagu 2025., očekujemo da će proizvođači automobila ubrzati prelaz na električna vozila. Drugim rečima, u prodaji će biti manje automobila s unutrašnjim sagorevanjem.

(Kurir.rs/ Jutarnji list)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track