NAKON OŠTROG ZAUSTAVLJANJA PODIGNITE NOGU SA KOČNICE! Nikako NE RADITE ove stvari i NE ŠKRTARITE na njihovom održavanju, evo zašto
Foto: Shutterstock

važno je znati!

NAKON OŠTROG ZAUSTAVLJANJA PODIGNITE NOGU SA KOČNICE! Nikako NE RADITE ove stvari i NE ŠKRTARITE na njihovom održavanju, evo zašto

Auto -

Ne štedite na kočnicama i njihovom održavanju, jer je u pitanju vaša bezbednost, ali i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju

Vozite se autoputem 130-140 km/h, prinuđeni ste da naglo kočite skoro do zastoja i tako, u nekoliko navrata... Šta se dešava sa kočnicama, hoće li se diskovi deformisati od opterećenja?

Tehnički savetnik HAK-a Marin Morava ima odgovor.

- Moguće je i pomenuti problem se ponekad dešava sa kočnicama koje su kupljene kao rezervni delovi, pa je u pitanju samo kvalitet materijala i najčešće će ti delovi biti dobri na vozilu za gradske uslove vožnje i vozilima koja su koristi se na kratkim udaljenostima. Problemi neće nastati do nekog ekstremnijeg kočenja vozilom kao što je ovaj primer na autoputu.

kočnice, ulje
foto: Shutterstock

Ne radite ovo tokom vožnje:

- Posle ekstremnijeg kočenja u gradu, zaustavite vozilo i držite kočnicu pritisnutu. Moguće je da će se zagrejani disk deformisati, jer ima manju površinsku tvrdoću i skloniji je da se pločice diska utisnu u njega držanjem kočnice. Preporučuje se otpuštanje papučice kočnice ako se vozilo nalazi na ravnoj površini.

- Prolazak sa veoma vrućim diskovima kroz dublje lokve vode na putu ili odlazak u auto-perionicu može dovesti do naglog hlađenja diskova, što može dovesti do deformacije diskova. Neki primeri neadekvatne nege kočnica: - Upotreba diskova van dozvoljene tolerancije za izmerenu širinu radnih kočionih površina diska i korišćenje istrošenih diskova sa novim kočionim pločicama - ova kombinacija često daje loše rezultate. Najbolje je zameniti diskove zajedno sa pločama.

auto, kočnice, disk, pločice, paknovi, pakne, kočione pločice
foto: Shutterstock

- Loša priprema i čišćenje glavnih ležajeva podloge na koju je montiran disk i loše čišćenje vođica disk ploča i same čeljusti.

- Puštanje u rad loše pokretne kočione čeljusti koju je zaista trebalo zameniti ili servisirati.

- Ugradnja delova koje često kupuju vlasnici vozila i donose u servis bez preporuke prodavca ili servisnog centra. Vlasnici često biraju najjeftinije, a ne adekvatne proizvode.

Svakako se preporučuje upotreba delova koji imaju oznaku originalnosti, oznaku homologacije i oznaku OEM kvaliteta. Takođe se preporučuje da ako sami kupujemo deo, konsultujemo se sa prodavcem ili servisnim centrom o tome da li će kupljeni deo odgovarati zahtevima vozila. Jeftini proizvodi su uglavnom za manje potrebe kočenja (gradska vožnja) i za vozila koja ne putuju na velike udaljenosti.

(Kurir.rs/Revija Hak)

Bonus video:

03:55

KOME DA SE OBRATITE AKO VAM JE DRVO PALO NA AUTOMOBIL? Stručnjak: Postoje dva scenarija, ali BEZ OVOG PAPIRA nećete dobiti odštetu

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track