NOVI PASAT JE STIGAO! Folksvagen objavio prve fotografije i detalje, biće samo karavan, a EVO KAKVA JE SUDBINA DIZEL MOTORA (FOTO)
Foto: Volkswagen

trendseter

NOVI PASAT JE STIGAO! Folksvagen objavio prve fotografije i detalje, biće samo karavan, a EVO KAKVA JE SUDBINA DIZEL MOTORA (FOTO)

Auto -

Pasat je kroz decenije postojanja stekao status jednog od najvažnijih i najprodavanijih Folksvagena sa više od 34 miliona primeraka isporučenih širom sveta.

Do sada se mogao dobiti kao limuzina i karavan, a onda su čelnici nemačkog giganta odlučili da naprave radikalni rez i potpuno novi Pasat devete generacije ponude samo u karavan verziji, odnosno kao Variant.

Kada je reč o novoj generaciji, iz Folksvagena navode da je fokus na aerodinamičnom dizajnu, novim visoko efikasnim pogonima, vrhunskom kvalitetu i obilju novih tehnologija.

Folksvagen Pasat
foto: Volkswagen

Kupcima će biti ponuđen asortiman od tri nova plug-in i "laka" hibridna pogona, kao i pet varijanti benzinskih i dizel motora sa turbo punjenjem.

Osim toga, novi Pasat Variant nudi visok nivo udobnosti i biće opciono dostupan sa novom prilagodljivom kontrolom ogibljenja (DCC Pro) i novim ergoActive sedištima (sa pneumatskom masažom tačaka pritiska). Novi Pasat takođe će imati opcioni sistem pomoći pri parkiranju.

Kako je navedeno, novi Passat karavan imaće dve potpuno nove plug-in hibridne opcije(eHibrid), snage 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS). U kombinaciji sa novom baterijom od 19,7 kWh, nudiće vozaču potpuno električni domet od oko 100 km.

Folksvagen Pasat
foto: Volkswagen

Ova udaljenost pretvara novi Pasat Variant u električno vozilo za svakodnevni život - to je dodatno obezbeđeno kratkim vremenom punjenja jer se baterija sada može puniti na lokacijama za punjenje naizmeničnom strujom snage 11 kW, umesto prethodnih 3,6 kW.

Pasat Variant eHibrid se čak može puniti sa do 50 kW na DC stanicama za brzo punjenje.

Pored toga, kombinacija električnog pogonskog motora i novog ekonomičnog benzinskog motora sa turbopunjačem (1.5 TSI Evo) obezbeđuje ukupnu autonomiju vožnje od oko 1.000 km.

Folksvagen Pasat
foto: Volkswagen

Nova dodatna opcija u modelu Pasat je laki hibridni pogon od 48 V (eTSI sa 110 kW/150 KS) koji pretvara kinetičku energiju u električnu energiju i omogućava automobilu da "krstari" neko vreme bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Dva benzinska turbo motora (2.0 TSI) snage 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS), kao i tri turbo dizel motora (2.0 TDI), snage 90 kW (122 KS), 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS) upotpunjuju ponudu pogona.

Kako kažu u Folksvagenu, automatizovani menjač sa dvostrukim kvačilom (DSG) je u svim verzijama deo standardnog paketa opreme.

Folksvagen Pasat
foto: Volkswagen

Modeli sa snagama od 195 kW i 142 kW dolaze sa inteligentno kontrolisanim 4MOTION pogonom na sve točkove u okviru standardnog paketa, dok svi ostali modeli imaju pogon na prednje točkove.

Folksvagen je potpuno redizajnirao enterijer novog Pasata. Posebno upadljiv je pregledan, veliki displej, a MIB4 je poslužio kao njegova tehnička platforma.

Najnovija generacija multimedijalnog sistema omogućava intuitivno upravljanje, tvrde Nemci.

Novi Pasat Variant će biti dostupan sa dodatno proširenim izborom najmodernijih sistema pomoći u vožnji. Izbor sistema pomoći pri parkiranju je nov. To uključuje opcione sisteme Park Assist Plus i Park Assist Pro.

Folksvagen Pasat
foto: Volkswagen

Sa Park Assist Pro, novi Pasat može putem daljinskog upravljanja, preko pametnog telefona da uđe na parking mesti ili ga napusti. Ako Pasat ima ugrađenu memoriju za Park Assist Pro, sistem može zabeležiti i sačuvati poslednjih 50 metara putovanja po zahtevu.

Kada vozilo ponovo dođe do iste pozicije, na primer, ulaza u nadstrešnicu kod kuće, nudi se da preuzme manevre parkiranja. Nezavisno napuštanje parking prostora je takođe moguće.

Adaptivna kontrola ogibljenja DCC Pro predstavlja novi nivo tehnologije sistema oslanjanja. Njen odnos maksimalne dinamike i najvišeg komfora postavlja standarde u klasi automobila srednje veličine, tvrde u Folksvagenu.

1 / 15 Foto: Volkswagen

To je omogućeno zahvaljujući tehnologiji sa dva ventila, koja se prvi put koristi u jednom Folksvagen modelu.

ErgoActive Plus sedišta sa pneumatskom masažom sa 10 komora takođe pružaju visok nivo udobnosti tokom putovanja.

Zahvaljujući međuosovinskom rastojanju dužem za 50 mm, novi Pasat karavan nudi i dodatnih 50 mm prostora za noge putnika na zadnjem sedištu, dok je maksimalna zapremina prtljažnika sa oborenim naslonima do 1.920 litara.

Novi Passat Variant očekuje se u prodaji u prvom kvartalu 2024. godine.

(Kurir.rs/ B92)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track