ELEKTRIČNI SPEKTAKL! VOZILI SMO: TOJOTA PRIJUS Sve što ste znali o OCU HIBRIDA zaboravite! Moćni trendseter osvaja performansama
Uvertira za novu "seliku"
Spektakl je na ulici kad god se pojavi "prijus"! Nije se skoro dogodilo da na testu Kurira jedan automobil izazove ovoliku pažnju. Na svakom parkingu žuti plag-in hibrid izaziva euforiju. Pre skoro 20 godina krstili su se po Beogradu kada smo na struju vozili prvi "prijus", a sada smo ih "prekrstili" ponovo.
Tokom sedmodnevnog testa tokom prvomajskih praznika strpljivo smo odgovarali na pitanja, a najviše ih je zanimalo šta je ovo. I da smo odgovorili "tojota selika", ne bismo pogrešili. Jer novi "prijus" do 100 na sat ubrzava za odličnih 6,7 sekundi. Ima i pokušaja da ga prestignu u trci između dva semafora - naravno, videli su mu samo leđa.
A on je moćan i s kraja i spreda, a svakako i s boka. Zadnje fluorescentno crveno su odlično zapamtili svi koji u okolini "prijusa" pritisnu gas. Hauba je produžena, pa metalni nos seče vazduh. Deo LED linije fara se useca u gornji deo prednjeg poklopca, a ostatak je ispod produženog lima. Bok je moćan, klasičan kupeovski, a silueta veoma niska. U kompletu, skladna i skulpturalna celina.
Naravno, naziru se konture prvog hibrida u istoriji, od pre četvrt veka, ali sada je sve drugačije. "Prijus" više nije samo ekološki pionir. Promenjena je filozofija i sada je smešten u trendset klasu. Ima vrhunski izgled, moćan pogon, kvalitet svakako, ali i visoku cenu.
Ali ono što drugi konkurenti nemaju jeste čuveni "Tojotin" hibridni pogon, generacija 5. U ovom slučaju sa čak 223 konjske snage. Benzinski motor je 2,0, ima 151 KS, a tu je i sinhroni elektromotor integrisan u prenos, sa 163 KS, koji zamenjuje anlaser i alternator. Ipak, "prijus" nema 314 konja, već "samo" 223.
Ipak, dovoljno da žestoko potegne s mesta. Bitnije je da su uštopovani decibeli, pa nema buke u kabini. Inženjeri su ovoga puta pripremili specijalitet i dodali rezak zvuk pri jačem gasu, što samo upotpunjuje zadovoljstvo u brzini. Pneumatici 195/50 R19 veoma dobro drže "prijus" u krivinama, a sportski momenti su preuzeti iz čuvenog GT 86. Napred je Mekferson oslanjanje sa opružnim nogama, a pozadi su trkačka dvostruka trouglasta ramena. Ne treba očekivati čuda, ali nisko težište i skoro savršen raspored mase su ovde ključni za stabilnost u krivinama.
Pomenimo da vozimo plag-in hibrid, a na testu smo napravili skoro 60 električnih kilometara. Baterija od 13,6 kW/h puni se do kraja za nešto manje od četiri sata, pa ako imate uslova, po gradu ćete voziti s nultom emisijom. Za pohvalu je i to što ogibljenje odlično upija rupe i veoma je udoban u upotrebljiv u svakodnevnoj vožnji.
Enterijer je, naravno, futuristički i atraktivan. Glavni podaci su na podignutom displeju, a veliki ekran od 12,3 inča pruža sve informacije. Hvalimo i to što ima točkić za regulaciju zvuka, mada je čudno postavljen, bliže suvozaču. Ipak, kao manu smo primetili masivne i dugačke A-stubove, koji prave veći mrtav ugao nego što je to uobičajeno, pa savetujemo dodatni oprez pri skretanju. Za svaku pohvalu je ponuda prostora u oba reda sedišta, ali zato je gepek ostao na samo 285 litara, doduše s dodatnim mestom u duplom dnu.
I na kraju, oduševljenje nam je dalo da je kupovina "selike" na struju odlična ideja. Ali nema više onog umiljatog "prijusa" za 27.000 evra. Početna cena ove zverke je oko 47.000 evropskih novčanica, a testirani model je još 10.000 skuplji. Ako ipak imate para, nećete se pokajati.
TOJOTA PRIJUS 2,0 PHEV
Benzinski motor: 1.986 ccm
Snaga: 151 KS pri 6.000 o.
Moment 188 Nm pri 4.400 o.
Elektromotor: 163 KS
Ukupna snaga: 223 KS
Masa: 1.570 kg
Dužina/širina/visina:
4.600/1.780/1.430 mms
Međuos. razmak: 2.750 mm
Prtljažnik: 285 / 1.600 l
Baterija: 13,6 kWh
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,8 s
Maks. brzina: 177 km/h
Potrošnja na testu (grad): 4,7 l
Rezervoar: 40 l
Testirani model: 57.400 evra
(Kurir.rs / M. Radulović)
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija