Kompanija "Porše centar Beograd" organizovala je promociju i test vožnju novih modela "tajkan" i "panamera", a Kurir je među odabranim medijima imao prilike da isproba osvežene adute slavnog proizvođača sportskih automobila.

Nemački "porše" je "tajkan" modelima dao posebno opsežno ažuriranje. Nove verzije imaju više snage, veći domet, brže ubrzavaju i brže se pune, uz veću stabilnost. Takođe je "izoštren" dizajn, a turbo modeli su sada prepoznatljiviji. Sve verzije "tajkana" imaju još opširniju listu standardne opreme i dolaze sa najnovijom generacijom "Porsche Driver Experience" sa poboljšanim konceptom prikaza i upravljanja.

Na putu ka serijskoj proizvodnji, razvojni inženjeri i test vozači u testnim automobilima prešli su više od 3,6 miliona kilometara širom sveta da bi nastavili da poboljšavaju prvi potpuno električni sportski automobil iz "poršea". Do sada je proizvedeno skoro 150.000 primeraka "tajkana", a najvažnija pojedinačna tržišta za ovaj model su trenutno SAD, Velika Britanija, Nemačka i Kina.

sss11-50.jpg
Porsche 

Svi ažurirani modeli "tajkana" ubrzavaju mnogo brže od svojih prethodnika, pa tako "tajkan" i "tajkan turbo S" dostižu 100 km/h iz mesta za samo 4,8, odnosno 2,4 sekunde. To ih čini 0,6 i 0,4 sekunde bržim od svojih prethodnika. Osnovni "tajkan" sada isporučuje 60 kilovata više nego ranije. Kod modela "tajkan turbo S" to je dodatnih 140 kilovata sa "launch control" funkcijom, što povećava sistemsku snagu vrhunskog modela na čak 700 kW (952 konjske snage".

U zavisnosti od varijante karoserije i motora, WLTP domet je povećan na 678 kilometara, što predstavlja značajano povećanje od 175 km ili 35 procenata. Ažurirani "tajkan" ne samo da zahteva manje zaustavljanja zbog punjenja na dugim putovanjima nego njegov prethodnik, već se i brže puni. U zavisnosti od stila vožnje pojedinca, vreme potrebno za prelazak sa 10 na 80 odsto punjenja u poređenju sa prethodnim automobilom znatno je skraćeno. U prvoj generaciji "tajkana", vreme punjenja od 10 do 80 procenata SOC na 15 stepeni Celzijusa je 37 minuta. Pod istim uslovima, ažuriranom "tajkanu" je potrebno samo 18 minuta, uprkos većem kapacitetu baterije. "Performance Battery Plus" sada ima bruto kapacitet od 105 kWh.

sss-9608-50.jpg
Porsche 

Svi ažurirani modeli "tajkana" standardno dolaze sa prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem. Novo "porsche active ride" vešanje se može naručiti kao opcija za verzije sa pogonom na sve točkove. Ovaj sistem nudi neviđen propusni opseg između udobnosti vožnje i dinamike vožnje. Ogibljenje održava karoseriju "tajkana" u nivou u svakom trenutku, čak i tokom dinamičkih manevara kočenja, upravljanja i ubrzanja. Uz glatku vožnju, sistem skoro u potpunosti apsorbuje neravnine, dok u dinamičnim situacijama vožnje, "porsche active ride" vešanje obezbeđuje skoro savršenu vezu sa putem zahvaljujući izbalansiranoj raspodeli opterećenja točkova.

"Porše" je proširio ponudu "panamera" modela, pa su sada kupcima na raspolaganju i verzije "4E-hibrid" i "4S E-hibrid". Novi plug-in hibridi nude impresivno ubrzanje i ponašanje u vožnji, a električni domet je sada do 96 kilometara.

sss208-50.jpg
Porsche 

"Panamera 4E-hibrid" je posebno efikasana i prilagodljiva. Kako bi stvorio snažno ubrzanje, "porše" je kombinovao novi e-hibridni sistem sa značajno dorađenim 2,9-litarskim V6 biturbo benzinskim motorom (304 KS). Sistemska snaga od 346 kW (470 KS) i maksimalni obrtni moment od 650 Nm omogućavaju ubrzanje od nule do 100 km/h za 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 280 km/h. Čisto električni domet "panamere 4 E-hibrid" se povećava na 96 kilometara u WLTP ciklusu.

"Panamera 4S E-hibrid" stavlja veći fokus na dinamiku vožnje, kao i na kontinuiranu isporuku snage u gornjem opsegu obrtaja. Njen 2,9-litarski biturbo šestocilindrični motor isporučuje 260 kW (353 KS). Snaga sistema je 400 kW (544 KS), a maksimalni obrtni moment je 750 Nm. Ovo omogućava "panameri 4S E-hibrid" da ubrza od nule do 100 km/h za 3,7 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 290 km/h.

sss215-50.jpg
Porsche 

U poređenju sa prethodnom generacijom, svi modeli "panamera E-hibrid" nude veći električni domet, brže punjenje, bolji odziv na gas i bolje performanse vožnje u gotovo svim uslovima. Sa 25,9 kWh (bruto), nova baterija visokog napona pruža oko 45 odsto više kapaciteta. Istovremeno, novi ugrađeni AC-punjač od 11 kW skraćuje vreme punjenja na dva sata i 39 minuta. Sa 140 kW (190 KS) i 450 Nm obrtnog momenta, potpuno novi elektromotor nudi znatno više snage od svog prethodnika.

Četiri optimizovana režima vožnje specifična za "E-hibrid", kao i poboljšani režimi "sport" i "sport plus", dodatno optimizuju efikasnost "E-hibrid" modela. Vozila se uvek pokreću u potpuno električnom režimu "E-Power". Kada je stanje napunjenosti baterije ispod određene minimalne vrednosti, sistem se automatski prebacuje u "hibrid auto" režim, koji prilagođava strategiju rada trenutnoj situaciji u vožnji.

02:34
Promocija Poršea Izvor: Kurir

"Porše" oprema sve varijante nove "panamere" prilagodljivim dvokomornim vazdušnim vešanjem uključujući "Porsche Active Suspension Management (PASM)" sa dvoventilskim amortizerima kao standardom. Inovativno "Porsche Active Ride" aktivno vešanje je takođe dostupno za "E-hibrid" modele.

U Nemačkoj osnovna cena za "panamera 4E-hibrid" je 123.400 evra, odnosno 134.400 evra za "panamera 4E-hibrid Executive". "Panamera 4S E-hibrid" je dostupna od 138.200 evra. Isporuke u Evropi počeće u drugom kvartalu 2024. godine.