TEST: Sofisticirana! Opel Insignija 4x4

TEST: Sofisticirana! Opel Insignija 4x4

Auto -
„Insignija“ još nema nijednu boru, i dalje je jedna od najatraktivnijihu klasi. Moćni elektronski sistemi i pobede u izveštajima nemačkog DEKRA o kvalitetu čine je jednom od najboljih kupovina u segmentu
1 / 4

Kompjuter pod skulpturom!„Insignija“ karavan s punim pravom nosi naziv „sports turer“. Harmonija stila i praktičnosti predstavlja kombinaciju koja u ovom slučaju ruši predrasude o neprikosnovenosti limuzinske dizajnerske filozofije.U modelu sa testa Kurira glavni igrač je pod karoserijom - pogon na sve točkove. „Opelovi“ inženjeri tvrde da imaju najbolji pogon 4X4 na svetu! Teško je to potvrditi, ali je prag tolerancije prema krivinama na veoma visokoj lestvici. Pogonom komanduje moćna centralna jedinica i adaptivni 4X4 program koji informacije dobijaju od desetina senzora. U slučaju najmanjeg gubitka podloge, softver trenutno reaguje. Adaptivni 4x4 radi zajedno s prilagodljivom šasijom i elektronski kontrolisanim diferencijalom. Sistem, naime, kombinuje najbolje karakteristike konvencionalnih mehaničkih i hidrauličnih pogonskih sistema na sva četiri točka.Program je podešen tako da auto može dinamičnije da se kreće, što pojačava sportski utisak iako je reč o karavanu. Na ravnom putu sistem prebacuje snagu na prednji pogon.Zbog klizavih kolovoza za vikend nije bilo pametno ispitivati granice sistema, ali u praksi auto deluje poslušno. Pod haubom smo imali 2,0 dizelaša sa 160 konjskih snaga. Dobro se nosi sa 1,5 tona teškim vozilom i troši oko osam litara bez forsiranja. Zameramo to što zvučna izolacija nije bolja, pa pri jačim obrtajima rastu i decibeli.Upravljivost i preciznost komandi zato su na visokom nivou. Kvalitet se sreće na svakom momentu, počev od materijala do završne obrade. Pomenimo da je „insignija“ prema nemačkom DEKRA institutu postigla indeks od 96 procenata bez nedostataka, što je najbolji rezultat u segmentu srednjih automobila kada je reč o automobilu koji se najmanje kvari.

Kontrola prikoliceProgram za stabilnost prikolice TSA (Trailer Stability Assist) bio je prvi u klasi i auto-industriji! Prilikom skretanja prikolice, kada počne da se klati, kompjuter reaguje u milisekundi i trenutno stabilizuje vezu između automobila i prikolice. Ova sigurnosna opcija standardna je na svim „insignijama“ koje se naruče s kukom.INSIGNIJA ST 2,0 CDTI 4X4Motor: 1.956 ccmSnaga: 160 KSMomenat: 350 NmUbrzanje 0-100 km/h: 9,9Maks. brzina: 212 km/hMenjač: ručni, 6 brzinaDužina/širina/visina: 4.907 / 1.857/ 1.519 mmMeđuos. rastojanje: 2.738 mmPrtljažnik: 540/1.530 lCena testiranog modela: 30.200 evra

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track