Honda se vratila, WTCC je prvi korak!

Intervju, Vilijam de Brakeler, direktor Evropskog Honda motosporta - ofanziva Japanski proizvođač pr

Honda se vratila, WTCC je prvi korak!

Auto -
Svi žele da pobede brzo, ali ne bi bilo dobro da već ove godine dominiramo

Zašto je „Honda“ za svoj prvi korak u fabričkom povratku trkanju odabrala WTCC?Kakvu korist od tog projekta ima kompanija, a kakvu kupci i kako će šampionat izgledati u 2014? Vilijam de Brakeler, direktor Evropskog Honda motosporta, osvetlio nam je sportsku strategiju japanskog proizvođača.♦ Kako je „Honda“ rešila da sa JAS motosportom uđe u WTCC?- Zbog krize smo krajem 2008. obustavili sve trkačke aktivnosti. „Honda“ je kompanija s trkačkim nasleđem i htela je brz povratak u auto-sport, u svetski šampionat visokog profila. Želeli smo i da obučimo inženjere u novoj tehnologiji direktnog ubrizgavanja za turbo-motor. Imali smo i proizvod, novi „sivik“, da ga lansiramo na evropsko tržište. WTCC je ispunjavao sve uslove. JAS je naš dugogodišnji partner još iz superturing ere. Kad smo prekinuli fabričke nastupe, oni su nastavili program s privatnicima i stalno nas podsticali da uđemo u ETCC i WTCC. Sve se desilo i složilo u pravo vreme.♦ Prepoznaju li navijači da se „Honda“ opet trka?- Sve je još sveže, ali već ima vidljivih reakcija na društvenim mrežama. Naši dileri i ljudi u ograncima „Honde“ u Evropi važna su kategorija navijača. Oni su oduševljeni i to je najveća nagrada koju dobijamo.♦ Kako reaguju potencijalni kupci?- Nemam konkretne brojeve. Studije iz devedesetih pokazale su da među “Hondinim“ kupcima postoji veći procenat ljubitelja trka nego kod drugih brendova. Pretpostavljam da su ushićeni.♦ Koristi li WTCC „Hondinom“ putničkom programu?- Tim inženjera koji razvija novi motor za novi „sivik tip R“ sarađuje sa inženjerima koji su razvili motor „sivika WTCC“ i primenjuje stečene informacije. I saznanja o šasiji biće iskorišćena na „tipu R“. To će zaista biti auto rođen na stazi.♦ Kakvi su ciljevi u WTCC?- Pobede, naravno. Klasični pristup je: prve godine učimo, druge osvojimo nekoliko trka, treće smo šampioni. Konkurencija sada možda nije tako snažna kao pre, ali svi žele pobede brzo, ljudi očekuju mnogo, presija je tu. Bilo bi arogantno reći da ćemo ove godine biti prvaci. Učinićemo sve da zadovoljimo i navijače i sebe i da ostvarimo ciljeve što je pre moguće.♦ Zadovoljni ste performansama?- Još mnogo zaostajemo za „ševroletom“, ali volimo izazove. Ne bi bilo dobro za šampionat da smo došli, osvojili prvu trku i onda dominirali. Sada smo pridošlice, izazivači, sve je novo. Moram da pohvalim i tim Zenge, koji upoznaje auto u hodu. Početni problemi su neizbežni, privatniku je još teže da se izbori s njima.♦ Dominiraćete dogodine?- Dogodine sve počinje s praznog lista papira, s novim pravilima. Mi kao proizvođač moramo imati nov auto, jer će takvi osvajati trke. Sadašnji će ostati u nezavisnoj konkurenciji, ali će svi voziti zajedno. Već smo počeli da razvijamo auto za 2014.♦ Razvijate i ovaj?- Da, ali smo na to manje usredređeni. Ne možemo u isto vreme zahtevati od JAS motosporta pun razvoj ovog auta i da budu spremni za 2014. Za razvoj je 2014. mnogo važnija. Ali planiramo dalje testove „sivika“ za 2013. Radimo na rashlađivanju kočnica i uvek traje potraga za konjskim snagama.♦ Hoće li više privatnika voziti „honde“ 2014?- U dugoročnom smo partnerstvu sa Zengeom, još nismo rešili možemo li podržati još nekog. Ovogodišnje automobile ponudićemo nezavisnim takmičarima na kraju sezone. Nadam se da ćemo ih dotle rezultatima ubediti da treba da kupe „sivik“ ako žele da pobeđuju.

Vilijam de Brakeler zadovoljan nastupom Honde u 2013. godini
Vilijam de Brakeler zadovoljan nastupom Honde u 2013. godini

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track