Stefano Koleti: Volim ulične trke, ne bojim se brze vožnje među zidovima
Intervju, Mladi pilot iz Monaka pretenduje na GP2 titulu i nada se mestu u Formuli 1
Stefano Koleti: Volim ulične trke, ne bojim se brze vožnje među zidovima
Komentariši
F1 je cilj, ali tek smo prešli polovinu sezone. Kad osvojimo više poena i, nadam se, povećamo prednost, možemo pričati o sledećem nivou; Pobeda u Monaku je najbolji trenutak u mom životu
Stefano Koleti odlazi na letnju trkačku pauzu kao vodeći u GP2 seriji, s pravom na nadu da u novembru može postati njen deveti šampion.
Ove godine pilot iz Monaka beleži rezultate kojima se u predsezoni malo ko nadao: trijumfovao je u Maleziji, Španiji i Monaku i još četiri puta peo se na podijum. U Mađarskoj je, međutim, ostao praznih šaka i njegova prednost u generalnom plasmanu spala je na šest poena. Kad motori ponovo zaurlaju u Spa Frankoršampu, svi će progoniti Koletija, a on će morati ponovo da pronađe formu koja ga je dovela na vrh.
U Formuli Reno 3.5 stizao si do podijuma, ali si ove godine u GP2 prosto eksplodirao. Koji je razlog? - Zrelost i tim koji veoma dobro radi. Uvek sam govorio da ne morate ići u tim broj jedan da biste pobedili, već u onaj u kom se dobro osećate, koji vas razume i razume kako vozite. Vi i auto morate biti jedno, a inženjeri Rapaksa odmah su shvatili šta mi je potrebno da budem brz. Automobil savršeno odgovara mom stilu vožnje, radi sve što hoću i zato pobeđujem. Ekipa veruje u mene, to puno pomaže.
Rapaks je do GP2 titule doveo Pastora Maldonada. Ovaj tim je očigledno najbolja sredina za tebe? - Da. Moje prethodne dve ekipe u GP2 nisu bile vrhunske, ali ni loše. Čim sam došao u Rapaks, osetio sam se kao kod kuće, a to je izuzetno važno za um vozača. Kad vozite a ne morate da mislite šta da radite da biste bili brzi, bićete brzi. Čim počnete da mislite, bićete spori.
Glavna tema ove sezone su gume. Kako se njima ovladava? - Radni opseg guma je vrlo uzan, ako ih ne dovedete u taj opseg, možete odmah izgubiti sekund po krugu a da vam uopšte ne bude jasno zašto. Sve je u tome da naterate gume da rade kako treba. Ako ih preforsirate, ako ste preagresivni, uništićete ih i nećete završiti trku. Morate znati kada se može napadati, a kada ne. Sve je u glavi. Ove godine je to vrlo komplikovano, ali zasad izgleda da znamo šta radimo.
Kad kažeš „radni opseg“, misliš na... - Sve. Kako guma radi, temperatura, pritisak, sve mora da bude savršeno. Ako jedno od toga nije, ceo auto više ne funkcioniše.
Voziš i strateški i napadački, prema situaciji. Jesi li to ovladao novim veštinama? - U prošlosti nisam uvek imao najbolji auto, često sam startovao s mnogo nižih mesta, pa vrlo dobro znam kako se bori i pretiče, to mi nije problem. A kad vodite u šampionatu, morate da mislite i o bodovima, da se kontrolišete i uzmete ono što vam je dostižno, a napadate kad znate da morate.
Kako je na vrhu GP2 serije? - Dobro je kad znate da vodite. Na trku dođete puni samopouzdanja, a to menja sve. Ako sumnjate, već gubite mogućnost da budete brzi. Kad dođete na stazu i znate da je sve dobro, sve se događa lakše. To je začarani krug u pozitivnom smislu.
Koje staze ti se posebno sviđaju? - Monako, Spa i Singapur. Obožavam ulične staze, volim i Makau. Ne bojim se brze vožnje između zidova.
Imaš li razrađenu strategiju za preostale GP2 trke? - U GP2 seriji uvek ima puno strategije, postoji i inverzni startni poredak, uvek morate da razmišljate šta radite. Kad sam u automobilu, preko radija uvek pitam gde su mi suparnici, dok se trkam, stalno u glavi imam bodove i računam koliko poena smem da izgubim ili moram da osvojim.
Ako osvojiš GP2, postoje li planovi o F1? - Videćemo. Prvo moramo da osvojimo titulu. Formula 1 je cilj, ali tek smo prešli polovinu sezone. Kad osvojimo više poena, kad, nadam se, povećamo prednost, možemo pričati o sledećem nivou.
Da li je pobeda na sprint trci u Monaku najsvetliji trenutak u tvojoj dosadašnjoj karijeri? - To je najbolji trenutak u mom životu. Vozač može da osvoji koji god šampionat, ali ako nije osvojio Monako, uvek nešto nedostaje. Pobedio sam na mojoj domaćoj trci, pred celom porodicom, prijateljima, na FIA večeri u nedelju aplaudiralo mi je više ljudi nego Niku Rozbergu. Neverovatan trenutak.
Rozberg ipak „samo“ živi tamo, a ti si iz Monaka. - Otac mi je Italijan, a mama Monegašanka, iz treće najstarije porodice u Monaku. Tamo smo dakle već dugo.
Ako želite u Formulu 1, morate proći kroz GP2
Šta je bolja priprema za Formulu 1, Reno serija ili GP2? - Treba da je GP2 jer ima iste gume kao F1. Njima je veoma teško ovladati, a to se, korak po korak, nauči ovde, kroz vožnju, zimske testove i trke. To nećete znati ako u F1 stižete direktno iz Reno serije. Ako želite u F1, morate proći kroz GP2, međutim, mlad vozač pre GP2 treba da izveze sezonu ili dve u Formuli Reno. U njoj se mnogo više nauči, vozi i trenira.
Stefano Koleti
- Rođen: 31. avgusta 1989. u Monaku - 2005. Formula BMW - 2006. Formula Reno 2.0 Evrokup - 2008. F3 Evroserija - 2010. Formula Reno 3.5, GP3 - 2011. GP2