icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.


Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

STOMAČNI PROBLEMI: Vetrovi i nadimanje mnogima zadaju nevolje!
Foto: Shutterstock

JEDITE DOSTA RIBE, A MANJE SOLI

STOMAČNI PROBLEMI: Vetrovi i nadimanje mnogima zadaju nevolje!

Doktor

Svako od nas s vremena na vreme oseti neku neprijatnost u stomaku u vidu nadimanja ili gasova.

 

Nekima se nadimanje pojavi posle konzumacije određenih namirnica, kiselog kupusa, pasulja, kelja, ili pijenja gaziranih napitaka. Gastroenterolozi objašnjavaju da je sasvim normalno da se gasovi ili nadimanje jave povremeno, ali ukoliko su česti, to je već signal za uzbunu i dovoljan razlog za posetu lekaru.

 

Ove tegobe može da pogorša ishrana u kojoj dominiraju šećer, žitarice i mlečni proizvodi. Najveći krivci koji prouzrokuju gasove neprijatnog mirisa jesu bakterije koje iz debelog creva razlažu vlakna podložna fermentaciji i nesvareni skrob, koji se najčešće unosi hranom biljnog porekla. Upravo zbog toga izbegavajte često da jedete grašak, pasulj, sočivo, crni luk, celer, prokelj, šargarepu, suvo grožđe, banane, ovas, a jelovnik obogatite mesom, ribom i jajima. Korisni su i lako svarljivi ugljeni hidrati koje, na primer, sadrže pirinač, paradajz, zelena salata, grožđe i višnje.

foto: Shutterstock

 

Ne pijte vodu uz obrok
Lekari savetuju da korigujete i svoje navike kada je ishrana u pitanju. Pijte tečnost dvadeset do dvadeset pet minuta pre obroka, a nemojte da pijete uz obrok. Pojedite večeru rano, ne posle 19 sati. Uzimanje hrane kasno noću iscrpljuje tečnosti u stomaku u vreme kada mu je energija najslabija. Završićete sa lošom probavom i nećete na pravi način apsorbovati hranljive sastojke.

 

Ne jedite kad ste ljuti
Hranu treba kombinovati i jesti kada ste potpuno relaksirani jer ćete na taj način imati idealnu probavu. Izbegavajte obroke kada ste neraspoloženi, emotivni, ljuti ili depresivni. Koristite biljne začine kao, na primer, kopar, mirođiju, majčinu dušicu i nanu da biste neutralisali i smanjili gasove koje izaziva obrok koji sadrži sir. Nemojte preterano da koristite so, koja usporava varenje proteina i apsorpciju hranljivih sastojaka. Svaki zalogaj temeljno sažvaćite i jedite lagano. Hranite se manjim, a češćim obrocima. Čajevi od nane i lana blagotvorno deluju na stomak.

 

Gasovi u trudnoći
Gasovi u trudnoći su česti, ali, na sreću, ne predstavljaju nikakvu opasnost ni za mamu, ni za bebu. Ukoliko ste u drugom stanju, a primetili ste da vam stomak ponekad ne radi kako treba, izbegavajte hranu koja nadima. Mleko i mlečni proizvodi takođe mogu da izazovu nadimanje i gasove. Pijte puno vode, negaziranih i prirodnih sokova i jedite što češće bistre supe. Trudite se da ne pijete gaziranu vodu. Izbegavajte da žvaćete gume i tvrde bombone. Nemojte da jedete i pričate u isto vreme.

 

(Kurir, Foto:Shutterstock)

 

Pratite Kurir na VIBERU:
http://chats.viber.com/kurir

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...