icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

POSLE POSTA BOŽIĆNA TRPEZA TREBA DA BUDE UMERENA: Pređite polako na mrsne đakonije
Foto: Shutterstock

NE ZALEĆITE SE

POSLE POSTA BOŽIĆNA TRPEZA TREBA DA BUDE UMERENA: Pređite polako na mrsne đakonije

Doktor

Nakon višenedeljnog božićnog posta često preteramo s mrsnom hranom, što nikako ne može biti dobro za organizam, a pogotovo za digestivni sistem. Ishrana nakon posta treba da bude umerena kako organizam ne bi pretrpeo šok

Post podrazumeva posebnu vrstu ishrane koja isključuje sve namirnice životinjskog porekla. Ukoliko ste postili ceo božićni post, sada vam neće biti lako da se vratite na mrsnu hranu jer ona sadrži priličan broj proteina i zasićenih masti. Naime, prelazak sa posne ishrane na mrsnu može loše da utiče na vaše zdravlje i zato je važno da namirnice uvodite postepeno.


Period adaptacije na redovnu ishranu zavisi od dužine posta. Što se tiče božićnog, telu su potrebna tri-četiri dana da se adaptira. Nakon posta organizmu su potrebni manji, a češći obroci. Takođe je korisno uzimati manje zalogaje hrane i dobro ih sažvakati kako bi se varenje olakšalo. S obzirom na to da se veliki postovi završavaju praznikom, veoma je bitno da ne preterujete sa hranom.

 

foto: Shutterstock


Evo kako da izbegnete prejedanje.


Božićni doručak trebalo bi da bude umeren


Svi volimo da božićni doručak traje što duže jer je tada cela porodica na okupu za bogatom trpezom. Ipak, ukoliko ste prethodno postili, važno je da se u vašem tanjiru nađu mali zalogaji. Na taj način postepeno privikavate svoj sistem za varenje na savladavanje teških namirnica, odnosno dajete mu dovoljno vremena da svari masnoću koju ste neko vreme izbegavali.


Birajte piletinu umesto prasetine


Iako se na božićnoj trpezi gotovo uvek nalazi pečenica, vama će biti dovoljno da se zasladite njom. Mrs otpočnite piletinom jer ona sadrži mnogo manje masti, a mnogo više proteina. Bez obzira na to što se vaš organizam od nje malo odvikao, ipak su proteini lakši za probavu od masti, a i nisu štetni za krvne sudove.

 

foto: Shutterstock


Zaboravite na torte i kolače


Mrsne poslastice sadrže margarin i mleko. Nagli unos ovih namirnica može da poremeti vaš metabolizam. Zbog toga bi bilo pametno da se još na dan Božića zadržite na posnim desertima. Šećerni šok je takođe opasan, tako da se preporučuje da izbegavate bilo kakve jake slatkiše jer će promena u ishrani morati da nastupi, ali polako. Takođe, energija koju unosite trebalo bi postepeno da se povećava.

 

foto: Shutterstock


Prva pomoć iz kuhinje kod digestivnih problema


Đumbir - stimuliše proizvodnju sokova koji pomažu varenje hrane. Dve kafene kašičice soka od izrendanog đumbira pomešati sa kafenon kašičicom meda u čaši vode i popiti.


Čaj od nane - umiruje stomak i otklonja digestivne probleme. Ohlađen čaj od nane pije se
polako i u malim gutljajima.


Cimet - lako dostupno sredstvo za otklanjanje digestivnih problema. Naročito je efikasan kod oslobađanja od grčeva i nadutosti. Polovinu kafene kašičice cimeta dodati u šolju ključale vode, ostaviti nekoliko minuta i popiti dok je još toplo.


(Kurir.rs/E. K. /Foto: Shutterstock)

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.