BALETSKI TRIPTIH INFINITAS U NARODNOM POZORIŠTU: Grandioznom premijerom tri savremena dela proslaviće 100 GODINA POSTOJANJA
Balet Narodnog pozorišta u Beogradu u okviru obeležavanja sto godina Baleta priprema premijeru tri savremena baleta – Baletski triptih INFINITAS, koja će biti izvedena u subotu, 17. juna na Velikoj sceni u 19.30 časova.
Tri renomirana savremena koreografa, Maša Kolar, Miloš Isailović i Igor Kirov daju novo viđenje ostvarenja kompozitora Petra Konjovića, Enrika Josifa i Stanojla Rajičića.
Stvaranjem na muziku kompozitora koji su inspirisali čuvene baletske umetnike Dimitrija Parlića, Veru Kostić i Miru Sanjinu, dajemo omaž nasleđu Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu.
- Odlučila sam se za formu triptiha u želji da s jedne strane prikažem raznovrsnost savremenog koreografskog stvalaštva, a s druge strane da obnovimo sećanje na baletsko nasleđe Narodnog pozorišta u Beogradu i velikane baletske i muzičke umetnosti. Kao što i sam naslov INFINITAS sugeriše... nastavljamo lanac i trajemo u vremenu, prošlom, sadašnjem i budućem - izjavila je Ana Pavlović, umetnička direktorka Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu.
Igor Kirov "Poema"
Makedonski koreograf Igor Kirov u svojoj koreografiji istražuje koncept potrage za slobodom duše koja nikad ne prestaje da sanja, i predstavlja naše emocije i boje naše duše.
- Poema je kao ples, puna spirala, vrtloga, skokova i skupljenih emocija plesača kao neposredni odgovori na muziku. Ona je prilika da se doživi posebna veza koja postoji između muzike i plesa, gde smo u mogućnosti da vidimo pokret plesača kao muzičku partituru.
U baletskom delu "Poema", na muziku Stanojla Rajičića i snimak izvođenja Beogradske filharmonije, autorski tim pored Igora Kirova čine i asistentkinja koreografa Mojca Majcen i kostimografkinja Olga Mrđenović.
Miloš Isailović "Ptico, ne sklapaj svoja krila"
Žudnja je glavni pokretač u koreografiji srpskog koreografa Miloša Isailovića, gorivo za oslobođenje i sazrevanje.
- Ova tematika se najrečitije izražava igrom, da tela plesača u svojim odnosima, susretima, sukobima, virtuoznošću ali i iscrpljivanjem, najneposrednije pričaju o suštini, nesalomivosti ljudskosti.
Muzika Enrika Josifa baletskog dela "Ptico, ne sklapaj svoja krila", izvedena je kroz tri muzička medija koji čine originalni snimak Orkestra Narodnog pozorišta iz vremena nastanka ovog baleta, klavirsko izvođenje Vladimira Gligorića i muzičke deonice koje je komponovala Irena Popović po motivima znamenitog kompozitora.
Maša Kolar "Simfonijski triptihon"
Koreografski pristup hrvatske koreografkinje Maše Kolar bazira se na srpskom nacionalnom muzičkom i plesnom nasleđu na muziku Petra Konjovića; obeležen je folklornom tematikom i inspirisan sa tri međusobno povezana izvora.
Sam karakter se temelji na folklornoj muzici, obiluje raznovrsnim kontrastnim temama, užarenim ritmom plesne igre, ali i mračnim atmosferama, te se prirodno nameće pri oblikovanju plesnog jezika.
- Zadajemo prostorni okvir za koreografsko oblikovanje do inspiracije temom proleća koja je zapravo skriveni pokretač Stankovićeve priče o Koštani, odnosno priče o probuđenoj nostalgiji za mladošću i slobodom.
U baletskom delu "Simfonijski triptihon", na muziku Petra Konjovića i snimak izvođenja Beogradske filharmonije, autorski tim pored Maše Kolar čine i dramaturškinja i asistentkinja koreografkinje Maja Marjančić, koja uz koreografkinju potpisuje i idejno rešenje scenografije i kostimografkinja Katarina Grčić Nikolić.
(Kurir.rs)
Bonus video:
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija