SKEČ KOJI BI TREBALO DA BUDE SMEŠAN IZGLEDAO JE IZVEŠTAČENO I KAKO BI TO MLADI REKLI KRINDŽ! Nikola Popević sumira utiske o Oskaru

osvrt na dodelu zlatnih statua

Prošla je 96. dodela Oskara i red je da se malo slegnu utisci i iznesu neka zapažanja. Što se RTS tiče, priređen je svojevrstan događaj s nekoliko novina. Tradicionalno je pred prenos emitovan jedan od kandidata, "Anatomija pada", koji je dobio Oskara za najbolji originalni scenario. Samo emitovanje osveženo je tako što je u pauzama predviđenim za reklamne blokove išao naš studio, gde smo komentarisali dodeljene nagrade. Studio je bio lepo opremljen i ekipa je vrhunski odradila posao.

Ema Stoun, Oskar 2024

Prenos dodele je kasnio pet minuta, ali to je bilo do njih - RTS je sve uradio pravovremeno. Filmska fešta nastavila se i sutradan. Pošto je "Zona interesa", najpre predviđena za emitovanje na RTS2, dobila dva Oskara, za zvuk i najbolji neamerički film, pomerena je na RTS1. Na RTS2 je ostalo emitovanje skraćene verzije ceremonije dodela. I u nedelju i u ponedeljak, a treba napomenuti da je ove godine iz više razloga dodela Oskara počela prilično ranije, oko ponoći, RTS1 je bio najgledaniji kanal u Srbiji. Kako su pomenuta dva oskarovska filma išla u udarnim terminima, zaključak je da neobična srpska publika ima interesovanja i za naslove koji nisu komercijalni, ali moraju da se ispromovišu tako da se napravi hajp.

Oskar 2024, Kilijan Marfi, Ema Stoun, Robert Dauni Džunior

Oskar je već neko vreme na meti kritika, od toga da je sve postalo previše sterilno i politički korektno pa do mišljenja da je reč o nagradi koja više nema nekadašnju težinu. S ovim drugim ne mogu da se složim, jer ma koliko nam se činilo da su nekada bili nagrađivani bolji filmovi, Oskar je i dalje najpoznatija i najcenjenija nagrada.

Na srpskom medijskom tržištu to je dokazano onim iz prvog pasusa - publika je pokazala zainteresovanost. Dodela Oskara inače kuburi sa gledanošću u Americi i primetan je trud da se ona popravi. Ova godina donela je povećanje gledanosti od samo četiri odsto i ova dodela je bila najgledanija od 2020, ali je u ključnom segmentu gledališta, a reč je o osobama od 18 do 49 godina, gledanost pala.

Džoan Kolins, Oskar 2024

Moram primetiti da tome mnogo doprinosi prilično slab scenario dodele, pokušaji humora koji naprosto nisu smešni i bizarni momenti, poput onoga kada se Džon Sina na bini pojavio go. Taj skeč koji bi trebalo da bude smešan izgledao je izveštačeno i kao šala koja možda na papiru izgleda okej, ali u realizaciji je, kako bi to mladi rekli, krindž. Pred dodelu Oskara prave se vrlo detaljne probe i vrlo mi je zanimljivo da tamo nema nikoga ko bi video šta se na bini događa i rekao: "Ljudi, ovo ne funkcioniše." Prošle godine imali smo onaj šamar, ove godine (zamislite! šok! horor!) imali smo nekakvo bezvezno pucanje rajsferšlusa od koga je pravljena drama.

Al Paćino, Oskar 2024

Mislim da tamošnja autorska ekipa mora uložiti još truda da se stvari postave tako da Oskar privuče gledaoce. Donald Tramp je za voditelja Džimija Kimela izjavio da je najgori u istoriji, što je ovaj preneo tokom prenosa. Dakle, još jedna bezvezna drama, a oprezno bih se složio s Trampom, uz ogradu da se nekih prethodnih voditelja ne sećam dovoljno dobro da bih mogao stoprocentno stati uz tu ocenu. Što je najvažnije, filmovi su bili dobri.

Al Paćino, Oskar 2024

Izdominirao je "Openhajmer" sa sedam osvojenih Oskara, dok je najveći gubitnik "Ubistva pod cvetnim mesecom" Martina Skorsezea, film koji i pored deset nominacija nije dobio nijednog. "Openhajmer" je pristojan film, mada ne smatram da je bio najbolji od ponuđenih, čak ni da je najbolji film Kristofera Nolana.

Oskar 2024, Davine Džoj Rendolf

Čini mi se da su ratovi širom sveta i ozbiljno zveckanje oružjem, pa i atomskim, doprineli tome da "Openhajmer" dobije Oskara za najbolji film, kao možda nesvesno, a možda i svesno podsećanje putem američke meke moći ko je najveća vojna sila i ko je jedini upotrebio atomsku bombu u ratu. Bilo kako bilo, posle dužeg vremena dodela Oskara izaziva pažnju kao što je to radila nekad, i to, da se poigram rečima, u najvažnijoj kategoriji kvalitetnih nominovanih filmova koje vredi pogledati čak i ako nisu osvojili ništa.

Kurir.rs / TV Ekran / Nikola Popević

04:41

ZAŠTO NETFLIX, HBO, AMAZON NE ŽELE DA PRIKAZUJU OVAJ FILM? Glumac iz Njujorka o milionskom projektu i INTERESU da se OVO NE SAZNA