Slušaj vest

Kao uvod u 22. Beogradski festival igre, u prestoničkom Bioskopu Balkan dva dana zaredom, odnosno u petak i subotu, igrao se komad Bejtna. Kao poziv u nečiji dom i zdravica umetničkom zanatu ovaj snažni i slojeviti performans okuplja umetnike iz Libana, Togoa, Belgije, Francuske i Koreje. Živa muzika i igra koja nastaje oko stola na kome se priprema ukusna hrana, odisale su nesvakidašnjom energijom.

Screenshot 2025-03-09 123124.png
Foto: Imre Szabo

 Omar Ražih je koreograf iz Bejruta, ujedno jedna od vodećih umetničkih figura arapskog sveta. On briše granice scene i gledališta, kako bi u svoj svet uveo sasvim različite glasove, ali i publiku. Slušanje i uvažavanje drugih kao osnova svakog dijaloga, postaje ključ istraživanja. Ističuću da je uvođenje sasvim različitih koreografskih glasova odraz poštovanja, a ne kompromisa, on evocira neku vrstu tradicionalnih porodičnih okupljanja kakva pamti iz vremena svog detinjstva.

Imre Szabo-06180.jpg
Foto: Imre Szabo

 Centralna figura tokom predstave postaje Omarova majka Mej, koja okuplja umetnike i publiku oko stola, kako bi podelili najrazličitije emocije i ukuse. Gotovo nepokretna, ova stara dama stoji i priprema libanske tradicionalne specijalitete tokom čitave predstave, a trenutak kada je sin uzme za ruku u nekoj vrsti antlogojskog, duboko emotivnog dueta bez koraka, izmamljuje suze.

 Predstava je osvojila beogradsku publiku koja je ostala još dugo nakon njenog završetka u prostoru, uz sjajnu muziku, priču i ukusnu večeru u čijoj su pripremi pored Mej učestvovali majstori restorana Cveće zla.

 Kao poseban kuriozitet prestave, pored muzičara, koreografa i igrača sa najrazličitijih strana sveta, u predstavu se uvek uvodi jedan igrač ili igračica iz zemlje domaćina. U Beogradu su tako na scenu, na iznenađenje publike, izašle Rajna Remović tokom prvog, a Zoi Jung tokom drugog izvođenja Bejtne.

 Večeras, u Bioskopu Balkan, na programu je komad Igra nije za nas. Solo u koreografiji i izvodbi Omara Ražiha počinje u 20 časova.

Promo