PROZRELI SMO IH: Ovako nas trgovci varaju

Trikovi

PROZRELI SMO IH: Ovako nas trgovci varaju

Ludi svet -
Trgovci često pribegavaju raznim trikovima kako bi dobili koji dinar više od onog koliko vredi proizvod

U poplavi poskupljenja, trgovci nas često uveravaju da spasavaju naš budžet raznim akcijama i sniženjima. Što se zaista skriva iza fluorescentnih natpisa o nižim cenama?

Manje pakovanje, ista cenaU poslednje vrime popularno je smanjivanje pakovanje proizvoda. Tom triku su pribegli i mnogi domaći i strani proizvođači. Cene proizvoda ostaju iste ili se neznatno smanje, ali pakovanje je manje za 10 ili 20 grama, a kupci to često ni ne primete. Želite li zaista da uštedite, obratite pažnju na težinu proizvoda i količinu sadržaja u pakovanju.

Dva za jedan, treći gratisNaravno da želimo da dobijemo nešto besplatno ako se već deli. Često automatski kupujemo "dva za jedan" ili "tri za dva" proizvode jer mislimo da tako štedimo. Ipak, može da se dogodi da uštedite svega nekoliko dinara. Ako se ponuda sastoji od dva ili više različita proizvoda, razmislite trebaju li vam zaista svi. Takođe, izračunajte o kakvoj se uštedi radi. Može se dogoditi da preplatite proizvode koji vam ni ne trebaju.

Raspored policaVećina ljudi veruje da su najbolji proizvodi i cene na sredini police jer kupci uglavnom ne obraćaju pažnju na ivice, odnosno na početak i kraj. Međutim, najnovija istraživanja pokazuju da je upravo suprotno. Naime, akcije su najčešće na kraju polica, što je i najbolja pozicija.

Cena po komaduNeke proizvode možemo da kupimo po kilogramu, a neke ipak samo po komadu, dok se neki prodaju na oba načina. Radi se o klasičnom trgovačkom triku. Verojatno ćete pomisliti da je bolje kupiti tri zapakovana proizvoda jer su veoma jeftini, što ne mora biti slučaj. Pazite na istaknutu cenu za jedan kilogram, pogotovo povrća i voća, jer vas cena po komadu može zbuniti.

Manje je skuplje?Odlika štedljivosti je oduvek bila – kupi veće pakovanje jer je jeftinije nego maleno. U poslednje vreme to pravilo se dokazalo kao pogrešno. Naime, razlike cena za male i velike proizvode su sve manje. Ako vam, dakle, ne treba 10 kilograma praška za rublje, možda će vam se više isplatiti kupiti manje pakovanje.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track