U Baletu Narodnog pozorišta je nekorektan odnos prema umetnicima koji imaju više od 40 godina, kaže balerina Drina Pešić, koja za Kurir otkriva šta stoji iza bleštavih haljina i besprekorno uigranih koreografija na sceni, kao i šta se dešava igračima kad se zavesa spusti.- Karijera jedne balerine kratko traje, jer sa 40 i nešto godina, kad ste u punoj snazi, vi polako završavate. Nama nisu usklađene godine života s beneficijama. Govorim o igračima koji su stalno u sali i u boljoj su formi, nažalost, od nekih mladih igrača, pa tako neki već pred penzijom dobijaju da igraju uloge dečaka i devojčica, a drugi igrači se sklanjaju sa scene. Kad se mladi povrede, onda se vraćaju na scenu, čak mogu da igraju i u pački (suknja od krutog tila, op. aut.) i špic patikama - priznaje Pešić.Nejednak tretmanOna ističe da glavni problem leži u tome što sudbina igrača zavisi od toga da li se sviđaju ili ne sviđaju direktoru baleta Konstantinu Kostjukovu.- Imali smo slučaj da je jednom umetniku direkcija baleta htela da skine zvanje prvog soliste jer više ne igra uloge u tom domenu, a taj umetnik je svakodnevno u sali, vežba, i hoće i može, ali mu direkcija baleta nije dala da igra (slučaj je završen dobro, status nije skinut zahvaljujući upravi).Balerina smatra da se kriterijumi ne odnose na sve zaposlene podjednako. Nismo mi di-džejevi
NelegitimnostPRIMAJU SE BEZ AUDICIJEJoš jedan slučaj u beogradskom baletu je bio i nelegitimnost audicije. Primaju se igrači koji na nju i ne izađu.- U junu je održana audicija nakon koje je pokrenuta procedura da se preispita legitimnost, jer se na spisku primljenih igrača našlo i ime osobe koja nije ni prisustvovala. Takođe, prilikom raspisivanja konkursa pisalo je da je potrebno pet baletskih igrača muškaraca, a primljene su četiri žene i dva muškarca, što ni po polu ni po broju ne odgovara uslovima. To znači i da audiciji nisu mogli da prisustvuju svi zainteresovani kandidati ženskog pola.