icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

Dajete novac siromašnima? Evo na šta ga zaista troše...

OTKRIVENO

Dajete novac siromašnima? Evo na šta ga zaista troše...

Zanimljivosti

Već decenijama je opšte uvreženo mišljenje da siromašni "razbacuju" novac koji dobiju na cigarete, alkohol i druge poroke... Konačno je otrkiveno da li smo u pravu ili u zabludi...

Sve je češća pojava da vlade daju novac siromašnima. Umesto obezbeđivanja krova nad glavom, hrane ili zdravstvene nege, vlasti širom sveta otkrile su da je efikasnije jednostvano dati keš. U određenim slučajevima, postoje uslovi za korišćenje tog novca, dok u nekima ograničenja apsolutno ne postoje, piše Newsweek.rs.

Nezavisno od uslova, već decenijama je opšte uvreženo mišljenje da siromašni "razbacuju" novac koji dobiju na cigarete, alkohol i druge poroke.

Istina je, u stvari, potpuno suprotna.

Nedavno objavljeno istraživanje Dejvida Evansa iz Svetske banke i Ane Popove sa Univerziteta Stanford, pokazalo je da deljenje novca siromašnima zapravo smanjuje konzumaciju alkohola i frugih ne-osnovnih životnih dobara.

Osim individualnih i grupnih analiza, istraživači su izveli i meta analizu - statistička metoda kombinovanja rezultata iz različitih studija - kako bi odredili opšti efekat "poklon keša" na konzumaciju alkohola i cigareta. 

Iznenađeni što su rrezultati potvrdili prethodne nalaze, istraživači su se okrenuli pronalaženju uzroka fenomena.

Prvi razlog za smanjenje u konzumaciji alkohola i cigareta, smatraju istraživači, verovatno je to što ekstremno siromašni pre nego što dobiju određenu svotu uopšte ne vide smisao ulaganja "crkavice" u zdravlje ili obrazovanje. Drugi razlog leži u behavioralnoj ekonomiji, koja je pokazala da domaćinstva, kada dođu do "besplatnog novca", najčešće troše na blagostanje porodice/domaćinstva.

Poslednji i možda glavni razlog jeste što su primaoci ovakvih transakcija najčešće žene, koje po pravilu troše više sredstava na hranu i zdravlje dece, nego što to čine muškarci.

Na kraju krajeva, bez obzira na uzroke, ideja da će većina siromašnih potrošiti poklonjen novac na alkohol i cigarete, polako odlazi na smetlište istorije.

Pogledajte još na portalu Newsweek.rs:

NEWSWEEK PREDSTAVLJA Ispovest razočaranog SNS bota: Sendvič, a od priloga - novac!

Keri konačno progovorio o raskolu s Pentagonom: Da su me slušali, Alep se ne bi dogodio

NEVEROVATNO Sve je znao: Evo šta je Tito pisao o stanju u svetu i zašto je to važno danas

Čeka se talas od preko 600.000 migranata: U ovoj zemlji će uskoro biti nemoguće živeti (FOTO)

S ljubavlju i još po nečim: Evo koliko će ruski MiG-ovi zaista "koštati" Srbiju

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.