Slušaj vest

Samouslužne kasepostale su gotovo neizostavan deo prodavnica poslednjih godina, omogućujući kupcima da sami skeniraju svoje artikle i brže obave kupovinu. Iako su osmišljene kako bi olakšale proces, kasiri su i dalje prisutni kako bi priskočili u pomoć. Međutim nedavno se na TikToku povela rasprava oko toga da li postoji ispravan način za pozivanje prodavca kad pomoć postane nužna.

Tiktokerka Autumn, koja tvrdi da radi kao blagajnica, u svom videu navodi dve ispravne opcije za traženje pomoći: pritisnuti dugme za pomoć na ekranu ili jednostavno pozvati blagajnika rečima. "Nemojte pokušavati da uspostavite agresivan kontakt očima sa mnom dok radim na kasi i služim drugog kupca", naglašava u svom videu.

3.jpg
Kasirka Foto: Shutterstock

"Molim vas, nemojte uzdisati ili ispuštati čudne zvukove"
Dodala je da primećuje takve kupce, ali neće im pomoći ako ne kažu šta im treba. "Vidim da me gledate, ali ako ne zatražite pomoć, kako da znam šta vam treba?" pita se. Još jedna stvar koja je iritira jest kada kupci pokušavaju privući njenu pažnju zvukovima.

"Molim vas, nemojte uzdisati ili ispuštati čudne zvukove misleći da će me to naterati da dođem", kaže. "Koristimo reči i komunicirajmo kao ljudi. Zaista ne razumem zašto je nekima toliko teško jednostavno da koriste reči", zaključila je u svom videu.

Njen video prikupio je gotovo 20 hiljada pregleda i razne komentare. Neki su spomenuli da su koristili pasivno-agresivan kontakt očima u sličnim situacijama, dok drugi smatraju da imaju pravo da koriste samouslužnu kasu onako kako žele, a ne prema njenim uputstvima. 

"Ako koristim samoposlužnu kasu, radim to kako hoću"
"Čekao sam 38 minuta u obližnjem Walmartu da dobijem pomoć, pa veruj mi kada ti kažem da ću uspostaviti pasivno-agresivan kontakt očima", napisao je jedan korisnik. "Pogodi šta, ako ja koristim samouslužnu kasu - radim to kako ja hoću, a ne kako ti hoćeš. Ako primetiš da nekome treba pomoć, kažeš: dolazim odmah/samo trenutak", dodao je drugi.

Drugi su, pak, istakli da se nikada nisu našli u takvoj situaciji jer se upali trepćuće svetlo koje upozorava zaposlene da je potrebna pomoć. "Zbunjena sam. Samouslužne kase ili imaju trepćuće svetlo koje pokazuje da je potrebna pomoć ili to bude prikazano na njihovim malim uređajima koje nose sa sobom. Nikada nisam morala nikoga da zovem"

Neki su imali svoje predloge. "Tajna treća opcija - nadati se da će blagajna sama rešiti problem, jer često ne očitava ispravno težinu artikla koji smo skenirali i jednostavno je dosadna bez razloga."

profimedia-0886881395.jpg
Samouslužna kasa Foto: OLIVER BERG / AFP / Profimedia

"Ako sam u žurbi, a blagajna se pokvari, napustim je i odem do druge"
Neki su, pak, dodali da bi u slučaju da im se pojavi greška na kasi, istu samo napustili. "Ponekad, kad sam u žurbi i koristim samouslužnu kasu, a ona se pokvari, jednostavno je napustim i odem do druge."

Drugi su podelili svoje metode dozivanja blagajnika. "Obično podignem ruku kao da sam u školi", napisala je jedna osoba. "Vrlo sam nespretna i imam anksioznost, pa samo stojim tamo dok me ne primete", dodala je druga.

Javili su se i drugi kasiri
Ispod videa javili su se i neki drugi kasiri sa svojim iskustvima. "Nedavno sam jedina u prodavnici radila na kasi, a jedna žena bila je jako ljuta na mene jer nisam odmah dotrčala kada se dogodila grešku na vagi".

"Kada izaberu da idu na samouslužnu kasu umesto do kasira, a onda se sve vreme žale", dodala je druga. "I, molim vas, nemojte nas dozivati 'gospođo, gospođo', jer sam usred transakcije", istakla je još jedna. "Ili pucketati prstima ili zviždati da privučeš moju pažnju - nisam pas", dodao je još neko.

(Kurir.rs/Index.hr)

 VIDEO: Mama se posvađala sa kasirkom: 

Mama se posvađala sa kasirkom Izvor: TikTok/samanthamary1989