Slušaj vest

Džo Baden, bivši reper, a sada uspešni medijski preduzetnik, otkrio je javnosti koliko zaista zarađuje od podkasta.Njegova mreža Joe Budden Network donosi milione, a ključ uspeha leži u platformi Patreon, gde mu fanovi direktno plaćaju za sadržaj.

Prikazao zaradu i izazvao buru: „Svima su sad povišice na pameti“

Na društvenim mrežama osvanula je fotografija ekrana sa njegovim nalogom na Patreonu. Iako je deo informacije bio sakriven, internet je brzo došao do cifara. Više od 30 miliona pregleda u samo mesec dana, a zarada — preko 900.000 dolara za jun.

– Svima su sad povišice na pameti – izjavio je Baden uz osmeh.

Šta je Patreon i kako se tamo zarađuje?

Džo Baden profimedia-0175507377.jpg
Džo Baden Foto: Brian Ach / Getty images / Profimedia

Patreon omogućava autorima sadržaja da direktno naplaćuju od svojih pratilaca kroz mesečne pretplate. U zamenu, fanovi dobijaju ekskluzivne objave, rani pristup emisijama i dodatne pogodnosti.

Autor bira nivoe članstva – od simboličnih 5 dolara do premijum opcija koje dostižu i 50 dolara mesečno. Ovakav model eliminiše zavisnost od reklama i pruža stabilan prihod.

Patreon podstiče zajedništvo između kreatora i publike, što je, prema Badenu, ključ dugoročnog uspeha.

Više od 70.000 pretplatnika i zarada preko 20 miliona godišnje

Prema zvaničnim informacijama, mreža Joe Budden Network broji oko 70.000 pretplatnika, a prosečna mesečna zarada prelazi milion dolara. Samo od Patreona, u 2024. godini, zaradili su više od 12 miliona dolara.

– To je dokaz da ljudi veruju u ono što radimo – poručuje Baden.

Ali to nije sve. Oglasi donose još nekoliko miliona godišnje, a Baden insistira na tome da sadržaj ne bude zagušen reklamama, prenosi TPortal.

Imamo tri sponzora po epizodi i to je maksimum – rekao je Jan Švarcman, direktor mreže.

Sloboda bez velikih mreža

Džo Baden profimedia-0470864068.jpg
Džo Baden Foto: Paras Griffin / Getty images / Profimedia

Za razliku od mnogih kolega, Baden nije pristao na uslove velikih igrača poput Spotify-a, iHeart-a ili SiriusXM-a. Njegova mreža prodaje sopstvene reklame, kontroliše sav prihod i čuva nezavisnost.

Osim Patreona, dodatnu zaradu ostvaruju preko YouTube-a (više od 1,5 miliona pratilaca), prodaje brendiranih proizvoda i licenciranja sadržaja.

Od 500 dolara nedeljno do miliona mesečno

Baden je ispričao kako su početci bili skromni.

– Dok sam 2017. radio za Complex, plata mi je bila 500 dolara nedeljno. Posle toga smo imali ugovor sa Spotify-em, ali bez učešća u prihodima. Bilo je jasno da nas potcenjuju – rekao je.

Nakon raskida sa Spotify-em, odlučili su da grade sopstveni brend i da ne prihvataju ponude koje podrazumevaju ekskluzivnost i gubitak kontrole.

Patreon kao simbol slobode

– Patreon nam je dao ono što smo tražili – slobodu i finansijsku nezavisnost – poručuje Baden.

Njegov uspeh nije usamljen. Podcast The Yard zarađuje oko 250.000 dolara mesečno, Chapo Trap House oko 200.000, a TrueAnon Podcast, Are You Garbage? i Last Podcast On The Left više od 100.000 dolara svakog meseca.

Podcast industrija u procvatu

U 2024. godini, kreatori na Patreonu ukupno su zaradili više od 472 miliona dolara, što je rast od 35 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ipak, mnogi se i dalje ustručavaju da naplaćuju sadržaj.

– Želeo sam da podelim svoju zaradu kako bih pokazao drugima da YouTube više nije jedina opcija. Došlo je vreme da kontrolu preuzmu oni koji stvaraju – zaključio je Baden.

 Bonus video: Ana Stanišić u podkastu Nešto moje

Ana Stanić Nešto moje podkast Izvor: MONDO