Najnovije vesti

GOJITE SE, A NE JEDETE MNOGO: Evo šta je glavni uzrok ovog problema
Foto: Profimedia

Proverite štitnu

GOJITE SE, A NE JEDETE MNOGO: Evo šta je glavni uzrok ovog problema

Žena

Kod usporenog rada štitne žlezde ljudi često posežu za hranom koja je brzi i visokokalorični izvor energije, ali nakon takvog obroka brzo dolazi do pada energije i umora.

Hipotireoza, odnosno usporena aktivnost štitne žlezde često dovodi do gojenja, odnosno remeti regulaciju telesne težine. Jedan od razloga može biti opstipacija (zatvor), ali uzrok su često i napadi prejedanja, povezani s osećajem umora i klonulosti i nedostatkom energije.

 

Kod hipotireoze često posežemo za hranom koja je bogata jednostavnim ugljenim hidratima, koja je brzi i visokokalorični izvor energije i nakon takvog obroka brzo dolazi i do pada energije i umora. Zato je važno prilagoditi ishranu.

 

"Preporučuju se namirnice s niskim i srednjim glikemijskim indeksom. Treba krenuti sa smanjivanjem ugljenih hidrata koji dolaze iz hleba, testenine, pirinča, keksa i zaslađenih sokova jer prevelik unos ugljenih hidrata znatno opterećuje insulinsku aktivnost koja je u hipotireozi smanjena", savetuje nutricionista Nenad Bratković.

 

Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

Smemo da jedemo ugljene hidrate iz povrća koje ne sadrži skrob, voća i žitarica kao što su zob, heljda, kvinoja, a eventualno ječam i raž. Treba smanjiti upotrebu suncokretovog i sojinog ulja, a povećati unos maslinovog i uključiti u ishranu plavu ribu. Dobar su izbor i laneno ulje, lanene semenke i omega-3 iz badema i oraha.

 

Vrlo je važno redovno doručkovati, i to namirnice s niskim i srednjim glikemijskim indeksom - zobene pahuljice s niskomasnim probiotičkim jogurtom i cimetom. Ishranu treba organizovati u pet do šest obroka tokom dana. Između obroka dopuštena je užina: 3 kockice tamne čokolade pre podne i pola šake badema poslepodne.

 

Uz svaki obrok preporučuje se unos malo proteina, da se zavara glad, a najbolji izvor su ribe, žitarice i orašasti plodovi i belance. Povećajte unos namirnica bogatih antioksidantima, kao što su borovnice, trešnje, cikla i paprike. Izbegavajte one koje ometaju rad štitne, kao što su brokula, kupus, brokulice, karfiol, kelj, spanać, soja i kikiriki.

 

Preporučuje se i redovita fizička aktivnost kako biste podigli nivo hormona sreće serotonina i endrofina, ali i podtakli procese mršavljenja i sagorevanja masnog tkiva.

 

Foto Profimedia
Foto Profimedia

(24sata.hr)

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...