Najnovije vesti

DR ALEKSANDRA (27) IZ NIŠA IMALA JE 115 KG: Smršala je 50 KG, DIJETU je sama smislila, a ovo nijedan dan nije PRESKAKALA
Foto: Printscreen

uporna i uspešna

DR ALEKSANDRA (27) IZ NIŠA IMALA JE 115 KG: Smršala je 50 KG, DIJETU je sama smislila, a ovo nijedan dan nije PRESKAKALA

Žena

"Krvni pritisak mi je skakao, noge su mi oticale, bolela su me kolena i kičma, a posle kraće šetnje jako sam se zamarala. Imala sam 115 kilograma i utisak da mi se život, iako sam bila veoma mlada, lagano gasi", priča Aleksandra Dimitrijević (27), lekarka iz Niša, koja je za nepune dve godine smršala 50 kilograma.

Bitku sa hranom i viškom kilogramima počela je još u detinjstvu.

– Ja se celog života borim sa ovim problemom. Pre ovog mršavljenja bila sam na UN dijeti, koju sam držala još u srednjoj školi, i koja je bila efikasna dok sam se pridržavala, pa sam za tri meseca, koliko traje dijeta, smršala 20 kilograma. Međutim, nakon toga ponovo sam počela da se gojim i kilogrami su se vratili.

Zbog viška kilograma trpela je razne neprijatnosti.

– Deca u školi su mi se podsmevala, često su me nazivala pogrdnim imenima, a ja sam u tišini jako patila. Osim toga, nisam mogla da nađem odgovarajući broj garderobe koja mi se sviđala, pa sam nosila ono što moram, a ne ono što mi se dopadalo, što je za mene bilo poražavajuće – priča Aleksandra, specijalizant patologije u Kliničkom centru u Nišu.

Času je prelilo 115 kilograma Prelomna tačka bila je tačno pre dve godine kada je stala na vagu, a od brojke od 115 kilograma joj se zavrtelo u glavi.

– Otišla sam u prodavnicu da kupim farmerke i kupila sam broj 48. Bila sam šokirana, ali s druge strane, to je za mene bio ključni trenutak da otvorim oči i shvatim da sam u velikom problemu koji više ne mogu da guram pod tepih – priča.

Pošto je lekar po profesiji, rešila je da sama sebi napravi režim ishrane koji će joj pomoći da se reši viška kilograma.

– Dijeta nije bila klasična dijeta, već više nov režim ishrane koga se i danas pridržavam u najvećoj meri. I da, sama sam je osmislila, a na tu ideju sam došla jer sam smatrala da najbolje znam šta mi od hrane prija, a šta ne – kaže Aleksandra.

Jelovnik joj je bio takav da je svakog jutra jela ovsene pahuljice sa voćem, ručak je sadržao meso, povrće, salatu, parče hleba od speltinog brašna, dok je večera bila lagana, uglavnom neka salata uz jaje ili nemasni sir ili jogurt sa hlebom od speltinog brašna.

– Iz ishrane sam izbacila slatkiše, grickalice, testeninu, peciva, nisam pila sokove, alkohol, a kafu i čaj jesam, ali bez šećera. Poslednji obrok mi je bio u 18 časova – objašnjava Aleksandra.

U početku joj je bilo teško jer je morala da se navikne da ne jede sve ono što je dotad redovno konzumirala. Seća se da je prve dve nedelje, na nervnoj bazi, bila konstantno gladna.

– Najteže mi je bilo da gledam kako drugi ljudi sa uživanjem jedu sve ono što ja nisam mogla, tako da je samokontrola tada bila ključna, vojnička. Najviše sam se radovala tome što sam konačno, uprkos svim poteškoćama, radila nešto što je uticalo dobro na moje zdravlje koje je, u čitavom ovom procesu, najvažnije.

Prvih šest kao 66 kilograma Nakon mesec dana izgubila je šest kilograma. Taj prvi stepenik koji je prešla bio joj je, kaže, najteži, ali i najradosniji.

Smršala sam šest, ali sam se osećala kao da sam skinula 66 kilograma. To me je toliko motivisalo da nije bilo šanse da odustanem. Malo je reći da sam bila presrećna. Osećala sam olakšanje, bukvalno kao da mi je ceo svet bio na dlanu, jer sam konačno uspela – kaže Aleksandra.

U početku se nije bavila fizičkom aktivnošću pošto se previše umarala. Težina joj je bila prevelika, nije bila u kondiciji. Ali kada je vaga pokazala 88 kilograma, krenula je i u teretanu.

– U početku je bilo teško, jedva sam dolazila do daha tokom treninga, ali već nakon mesec dana sam se navikla, prilagodila, tako da sam bila u sve boljoj kondiciji. Danas bez problema prelazim po 10 kilometara hodajući i bez problema treniram.

U celom ovom procesu najviše ju je motivisala želja za zdravljem, za srećnijim životom, jer se sa viškom kilograma osećala ograničeno, kao da su je, kaže, ti kilogrami vukli unazad.

– Pored toga, motivisala me je i moja majka, koja je zajedno sa mnom išla na treninge u teretanu i uvek me je bodrila – priča.

Danas Aleksandra ima 65 kilograma, praktično se prepolovila i presrećna je.

– Zadovoljna sam svojim životom, osećam se ispunjeno, olakšano, jer sam se oslobodila okova u kojima sam bila zbog gojaznosti.

A svima koji se bore sa istim problemom, poručuje jedno.

– Postavite sebi jasan cilj, donesite odluku i od nje ne odustajte. Morate da verujete u sebe i da budete istrajni na tom teškom putu punom uspona i padova i rezultati sigurno neće izostati.

Aleksandrina dijeta I DAN

Doručak: šaka ovsenih pahuljica sa jednom bananom i čašom vode (250 ml), sve to pripremljeno u blenderu

Ručak: tanjir pileće supe, 100–150 g grilovane piletine, 100 g grilovanog povrća i salata od jednog paradajza i pola glavice crnog luka sa malo maslinovog ulja, parče hleba od speltinog brašna

Užina: jabuka

Večera: Salata od jednog krastavca, jednog paradajza, jednog crnog luka, 50 g nemasnog sira, kuvano jaje, čaša jogurta

foto: Profimedia

II DAN

Doručak: šaka ovsenih pahuljica sa dve breskve i šoljom mleka, pripremljeno u blenderu

Ručak: 100 g pečene ribe sa dodatkom soka od limuna i vrlo malo začina, šaka barenog brokolija, šaka barenog kukuruza, salata od jednog krastavca, belog luka i maslinovog ulja

Užina: banana

Večera: parče hleba od speltinog brašna, jedan paradajz, 50 g nemasnog sira i omlet od dva jajeta pripremljen na maslinovom ulju

foto: Shutterstock

III DAN

Doručak: šaka ovsenih pahuljica sa jednom većom pomorandžom, čašom jogurta, pripremljeno u blenderu

Ručak: dve kutlače kuvanog pasulja bez mesa, kupus salata, parče hleba od speltinog brašna

Užina: 50 g sirovog badema

Večera: salata od 100 g grilovanog belog mesa, jednog krastavca, jednog paradajza, 50 g maslina, pola glavice crvenog luka.

Svakog dana pila je po dve litre vode.

kurir.rs/blicžena 

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...