Najnovije vesti

OVIH 5 NAMIRNICA SU PUNE MASNOĆA I KALORIJA, ALI IH TREBA JESTI: Zdrave su i daju organizmu preko potrebne NUTRIJENTE!
Foto: Profimedia

imaju hranljive sastojke

OVIH 5 NAMIRNICA SU PUNE MASNOĆA I KALORIJA, ALI IH TREBA JESTI: Zdrave su i daju organizmu preko potrebne NUTRIJENTE!

Žena

Postoje namirnice sa visokim procentom kalorija, ali kalorije ne treba da budub uvek bauk. 

Hrana o kojoj govorimo sadrži mnogo hranjivih sastojaka, pa ima i zdravstvene dobrobiti i ne treba biti u strahu zbog visokog udela masnoća u njoj. Naime, bolje su za naše zdravlje nego što sugeriše njihov broj kalorija.

infografik, hrana
foto: Canva/A.M.

1. Orašasti plodovi i maslac od orašastih plodova

Orašasti plodovi bogati su vlaknima, vitaminima i mineralima. Njihove polinezasićene masne kiseline smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti. Budući da orašasti plodovi izuzetno zasite, idealni su međuobroci. Kalorije: zavisni od vrste orašastih plodova, ali između 100-700 kalorija na 100 grama

orašasti plodovi
foto: Profimedia

2. Avokado

Avokado ne spada bez razloga u kategoriju superhrane. Naime, avokado je visokokalorična elektrana i izvor nezasićenih masnih kiselina, folne kiseline, vlakna i bakra. Kalorije: Otprilike 160 kalorija na 100 grama

avokado
foto: Profimedia

3. Čia semenke

Malene su, ali moćne. U sitnim čia semenkama ima malo kalorija, ali i mnogo dobrih stvari. Ima kalcijuma, cinka, belančevina i omega-3 masnih kiselina. Semenke mogu smanjiti krvni pritisak i imati protivupalno delovanje. Kalorije: Otprilike 460 kalorija na 100 grama

čia-semenke
foto: Profimedia

4. Maslinovo ulje

Osim što maslinovo ulje sadrži omega 3 masne kiseline, sadrži i omega 6. Te dobre masti mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti i poboljšati rad mozga. Proverite da li je ulje 100 posto devičansko, hladno presovano maslinovo ulje jer baš takvo je vrlo zdravo.

Kalorije: Oko 900 kalorija na 100 grama

maslinovo ulje
foto: Profimedia

5. Crna čokolada

Nisu sve čokolade jednake. Stoga bi trebalo držati ruke podalje od bele ili mlečne čokolade i odabrati tamnu verziju (najmanje 70% kakaa). Premda je pomalo gorka, vrlo je zdrava. Crna čokolada puna je vlakna, gvožđa, magnezijuma, bakra i drugih minerala. Antioksidansi koje sadrži takođe štite telo od štetnih uticaja okoline.  

Kalorije: Oko 500 kalorija na 100 grama

čokolada
foto: Profimedia

(Kurir.rs/A.M./Miss7)

Bonus video:

MARINA VISKOVIĆ UBRIZGALA BOTOKS I SVE JAVNO OBJAVILA! PEVAČICA PLAČE DOK JE BOCKAJU: Suze su se isplatile, lice je SUPER! (VIDEO)
00:43

MARINA VISKOVIĆ UBRIZGALA BOTOKS I SVE JAVNO OBJAVILA! PEVAČICA PLAČE DOK JE BOCKAJU: Suze su se isplatile, lice je SUPER! (VIDEO)

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...