Najnovije vesti

KRENITE ODMAH: Dočekajte lepo vreme bez viška kilograma!
Foto: Profimedia

KAKO DA PREŽIVITE ZIMU

KRENITE ODMAH: Dočekajte lepo vreme bez viška kilograma!

Žena

Iako je u svako doba godine važno pripaziti na ishranu, u zimskim mesecima mnogo je lakše ugojiti se upravo zbog manjka fizičke aktivnosti čime se troši i manje kalorija

Neminovno je da jesen i zima nose manje kretanja i boravka na svežem vazduhu, a više izležavanja, pa samim tim i prejedanja. Zimi prirodno i podsvesno u svima raste potreba za kaloričnom i masnom hranom, a telo više traži i slatkiše i kolače. Kako sve to da stavite pod kontrolu i izbegnete nakupljanje kilograma? Evo nekoliko saveta nutricionista:

Izbacite gazirane sokove

Velike flaše gaziranog soka prepune su šećera, kofeina i praznih kalorija. One štete vašoj liniji, ali i zubima. Ako vam treba nešto slatko, uzmite pravi šećer umesto veštačkog, a za žeđ je najbolja voda. Iscedite par kapi limuna i dobićete idealan osvežavajući napitak.

Uživajte u povrću

Pronađite nove načine za uživanje u svom omiljenom povrću, ako već ne možete da se naterate na otkrivanje novog povrća. Crvene, zelene i žute paprike su ukusne i hrskave kad ih isečete na trake i jedete s umakom. Budite kreativni s povrćem koje volite.

povrce
foto: profimedia

Uvedite zdravije užine

Ako veliki deo svog dnevnog unosa kalorija dobijate iz čipsa, keksa i drugih poslastica koje gutate dok gledate televiziju, vreme je da prestanete da uzimate sve te prazne kalorije. Opcije s manje kalorija uključuju humus i povrće ili kokice bez masnoće. Ako čeznete za nečim slatkim, pokušajte s jabukom. Orašasti plodovi su hranjiva užina, ako se jedu umereno.

Svaki obrok počnite salatom

Nisu sve salate zdrave - neke su pune masnih sastojaka poput sireva i teških dresinga. Dobra salata počiva na podlozi tamnog lisnatog povrća poput rimske salate ili spanaća, na koje ide drugo seckano povrće. Za preliv upotrebite maslinovo ulje i vinsko ili jabukovo sirće. Limunov sok je sjajan na voćnoj salati, a semenke susama dodaju malo hrskavosti.

Jedite više supe

Supa je još jedno jelo za otvaranje obroka koje će umanjiti vašu želju za prejedanjem. Supi dodajte žitarice, mahunarke i povrća, a izbegavajte pavlaku. Tanjir supe i mali sendvič mogu biti ukusan i zdrav ručak, ili brza večera.

supa, kuhinja, recept
foto: Profimedia

Nosite ručak na posao od kuće

Mnogi se kod kuće drže zdrave ishrane, ali ne i na poslu. Kada je vreme ručka, vaše gladne kolege naručuju pice ili pohovana jela. Teže ćete pokleknuti pred iskušenjem ako već imate ukusan ručak koji ste poneli od kuće. Naravno, to zahteva planiranje i pripremu jela unapred, ali sve se to da rešiti uz malo truda.

Pokrenite se

Vežbajte svaki dan, čak i ako samo hodate i idete stepenicama umesto liftom. Ako ste aktivni i pazite šta jedete dočekaćete toplo vreme u boljoj formi.

vežbanje
foto: Shutterstock

Kurir.rs

NE PRETERUJTE SA SKIDANJEM! Doktorka Nada Macura dala SAVET kako da PREŽIVIMO nagle promene vremena (KURIR TELEVIZIJA)
01:22

NE PRETERUJTE SA SKIDANJEM! Doktorka Nada Macura dala SAVET kako da PREŽIVIMO nagle promene vremena (KURIR TELEVIZIJA)

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja