Foto: Printscreen

Rasipaju kako stignu

RASULO U ZAVODU ZA UDŽBENIKE: Propadoše, a milione arče na olovke i šolje

Štampali su 2011. godine 4.600.000 knjiga, a prošle samo 520.000. To ne sprečava ovo javno preduzeće da plaća 2.621.256 dinara za reklamni materijal

Društvo
> 22:12h

Nekada čuveni Zavod za udžbenike prošle godine odštampao je čak devet puta manje knjiga nego pre pet godina! Ipak, loše stanje u Zavodu nije sprečilo ovo javno preduzeće da rasipa novac i nabavlja olovke, markere i šolje u vrednosti od 2.621.256 dinara, i to za potrebe - reklame! Javna nabavka Naime, JP Zavod za udžbenike, na čijem je čelu Dragoljub Kojčić, kupilo je u junu 5.000 hemijskih olovaka, 1.000 metalnih olovaka, 7.000 notesa, 1.000 markera i 1.000 privezaka od firme „Majer prom d.o.o.“ iz Beograda. Ne samo to, za potrebe reklamnog materijala Zavodu je očigledno zafalilo i 500 šolja po ceni od 242 dinara po komadu, 1.000 staklenih časa od po 110 dinara, ali i 1.000 stonih satova „tik-tak“ od po 181 dinar. Takođe, na sajtu ovog javnog preduzeća navedeno je da je za avgust raspisana nova javna nabavka.

- U Zavodu za udžbenike već duže vreme vlada pravo rasulo. Pre samo pet godina štampali su 4.600.000 knjiga, a prošle godine odštampano je jedva 520.000, škole maltene ne naručuju naše knjige. A čak i kad ih naruče, stignu im knjige nekog drugog proizvođača. Međutim, uprava i dalje troši pare kako stigne. Tako su nedavno, a da nisu nikoga obavestili, naručili olovke i markere u vrednosti od oko 21.000 evra! - tvrdi dobro obavešten izvor Kurira i dodaje:

- Kako su i zašto izabrali baš „Major prom“, ali i šta će Zavodu 1.500 šolja i čaša?! Skoro su bili i na sajmu u Andrićgradu, gde su prodali samo pet knjiga, čime nisu pokrili ni troškove odlaska. U Zavodu kažu da poštuju sve zakone, ali priznaju da se susreću s problemima zbog „nelojalne konkurencije“.

Ima se, može se... Zavod za udžbenike

Jasan kriterijum

- Kriterijum za nabavku reklamnog materijala koji pominjete bio je sasvim jasan - najniža ponuđena cena. Zavod striktno poštuje zakon i ne podmićuje kupce svojih udžbenika. Međutim, otvaranjem tržišta, nelojalna i koruptivna konkurencija privatnika potisnula je nacionalnog izdavača - kažu u Zavodu za Kurir. Dragan Dobrašinović iz Koalicije za nadzor javnih finansija kaže da Zavod za udžbenike mora da se ponaša tržišno. - Oni jesu sa svojim proizvodima na tržištu i moraju da odvajaju deo sredstava za reklame, recimo, da šalju različit reklamni materijal školama. To je institucionalni problem. Treba videti i koliko za te potrebe izdvajaju privatne izdavačke kuće i da li to može jeftinije - kaže Dobrašinović.

Činjenice NARUČENO JE 5.000 hemijskih olovaka 1.000 metalnih olovaka 7.000 notesa 1.000 markera 1.000 privezaka 500 šolja 1.000 staklenih čaša 1.000 stonih satova CENA: 2.621.256 dinara