Slušaj vest

Pre nego što se izgubila u bespućima vlaške magije, na skromnoj rođendanskoj proslavi malobrojnim okupljenim poštovaocima - među njima i meni - rekla je sledeće reči: „Đeco moja, misija je završena, nema se više šta proricati. Od sada nadalje sve će se znati osim datuma kraja sveta. To ni ja ne znam, ali znam koja će dva znamena biti znak skorog kraja sveta.“

„Znamen prvi“, rekla je baba Kurana i sljuštila oproštajnu rakiju, „biće dan kad američki predsednik progovori kao Informer, znak drugi - veći - biće kad episkopi SPC progovore kao Informer.“

Prvi znak se odavno dogodio - odnedavno se ponavlja - a onomad je mitropolit bačke škole, nadaleko poznati David, takođe progovorio kao Informer - i to bože me prosti kao da je progovorio kroz dupe - u paškivli protiv protestujuće studentarije i građanstva koje je optužio za „savetovanje sa iluminatima i tombolom Davosa“ i plastično ih opisao sledećim rečima: „Uhvaćeni činom, oni oplakuju svoje kopije zato što nijedna nije original; i poznato je da one nikada neće dostići originalnost. Zato su tu ogledalca, ne za duše, nego za bakaruše.

Oni drežde po ulicama, sabiraju konsenzuse, čak imaju svoje ajvanli-paše koji ih obučavaju kako da postanu ‘srpske ustaše’ i novi zlodusi Lubjanke.“

Ima u tom tekstu još štošta - sve je tu biser do bisera - ako neko ima stomak, neka se udubi u dalji tok mutne misaone Marice, teologije Trećeg oka i aksiologije TV Hepi. Mi imamo temu naše današnje kolumne: pitanja upućena Porfiriju, patrijarhu serbskom. Pitanje prvo: Ima li u Sinodu ili oko Sinoda neko dovoljno „vlastan“ da bačkom adeptu na službi u Kruševcu Davidu zabrani da laprda u javnosti? Iliti, kako se u svetosavskom žargonu kaže, „da mu oduzme blagoslov“.

Pitanje drugo: Da li Porfirije i Sinod znaju da laprdanja poput Ergijevih i Davidovih ne izazivaju gnušanje kod ciljane grupe - iluminata, globalista, ateista, organizatora tombole u Davosu, klijentele Lubjanke i ostalih paracrkvenih usual suspectsa - nego upravo u redovima verujućih muškaraca i žena koji - svako u granicama svojih mogućnosti - slede Isusov nauk, idu uzanim putem i čekaju svršetak sveta i veka i drugi dolazak.

Koji - sudeći po nastupima mitropolita gornjokruševačkog - uopšte nije daleko. I da vam Uncle Bas nešto kaže: ako nije daleko, uopšte nije loše što nije daleko. A ako je podaleko, moramo se zapitati: šta je sledeće.

Ako Sinod bude ćutao i nereagovao - a sigurno će ćutati i nereagovati - zašto bi ćutala i nereagovala javnost? I to ne bilo koja javnost, nego javnost zajednice hrišćana u Srbiji koja je postala talac nekolicine polujurodivih (zli jezici kažu i polupijanih) episkopa sklonih egzibicionizmu i teorijama i teologijama zavere.