Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

MOĆAN TELESKOP PRETRAŽUJE NEBO: NASA krenula u najveći lov na vanzemaljce (VIDEO)
Foto: Printscreen YouTube

TESS U AKCIJI

Planeta

Teleskop koji je NASA lansirala pre nekoliko meseca našao se nedavno između Zemlje i Meseca i počeo da skenira 85 odsto noćnog neba, tražeći male kamene planete slične našoj Zemlji.

NASA je teleskop lansirala 18. aprila ove godine i to pomoću rakete SpaceX, a njime bi trebalo da bude otkriveno oko 50 planeta koje su slične našoj Zemlji. Tek pre nekoliko dana teleskop se našao između Zemlje i Meseca i počeo da skenira 85 odsto noćnog neba, tražeći male kamene planete slične našoj planeti.

Ovaj teleskop će u naredne dve godine da da posmatra oko 200.000 zvezda i potencijalno će da otkrije hiljade novih planete koje su udaljenje i po 200 svetslosnih godina od Zemlje Naime, 25. jula, TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) konačno je ušao u jedinstvenu orbitu između Zemlje i Meseca, kada je počeo da skenira 85 odsto noćnog neba, odnosno "gleda" udaljene solarne sisteme i "lovi" male, kamenite planete poput Zemlje.

foto: Printscreen YouTube

"Znate da ima više planeta od zvezda u našem univerzumu? Radujem se čudnim, fantastičnim svetovima koje ćemo otkriti", rekao je Pol Herc, direktor astrofizike NASA u saopštenju, govoreći o TESS.

Pol Herc: Otkrićemo čudne, fantastične svetove

Astrofizičarka sa Masačusetskog tehnološkog instituta (MIT) i zamenica naučnog direktora zadužena za projekat TESS, Sara Siger, rekla je za Biznis Insajder da možda neće biti potrebno mnogo vremena ovom teleskopu da nađe prve "kandidate", odnosno planete nalik Zemlji, a koje se nalaze izvan Sunčevog sistema. Sigerova i ostali eksperti očekuju da će u narednim godinama naći desetine svetova poput Zemlje, možda udvostručiti inventar potencijalnih planeta na kojima bi moglo da se živi.

Sara Siger: Otkrića svetova poput Zemlje očekujemo već narednih godina

Istraživanje može da dovede i do prvog pogleda na atmosferu malih, kamenitih vanzemaljskih svetova i možda, ali samo možda - prvi indirektni dokaz da bi vanzemaljski život mogao da postoji izvan našeg solarnog sistema.

Na mnogo načina, TESS je produžetak najvećeg zahvata NASA u potrazi za planetama nalik zemlji van sunčevog sistema, koji se zove Keplerov svemirski teleskop. Kepler je lansiran u martu 2009. i "gledao" je u mali prostor više od tri godine. U dve višegodišnje misije, Kepler je pronašao skoro 4.000 planeta. To je naučnike navelo na zapanjujuće zaključke - u našoj galaksiji Mlečni put moglo bi da bude dva biliona planeta.

Kepler je takođe pronašao oko 50 svetova veličine Zemlje koje mogu biti nastanjene. Google-ov algoritam veštačke inteligencije je od tada prešao kroz podatke i verovatno našao još takvih planeta.

TESS će koristiti tehniku da pronađe planete slične koje je našao i Kepler, ali će to biti izuzetno moćnija misija. Ako je Keplerov prostor za pretragu bio poput eksplozije, onda će TESS-ov biti eksplozivna granata ili bomba. TESS će voditi svoj lov uzimajući slike različitog sektora neba svakih 27 dana, a lansiran je raketom SpaceX.

"TESS će otkriti hiljade planeta“, objašnjeno je na veb-stranici na kojoj je predstavljen ovaj projekat.

Istraživači koji rade na TESS-u očekuju da otkriju najmanje 50 kamenih svetova veličine Zemlje koje bi naučnici trebalo da istraže - što je dvostruko više što je Kepler pronašao. Međutim, TESS će verovatno naći mnogo više od toga, jer gleda više zvezda (i Kepler se suprotstavio predviđanjima svojih stvaraoca).

foto: Profimedia

"Pronalaženje kandidata za planete je samo prvi korak u dugotrajnom procesu praćenja diskriminacije između stvarnih planeta", rekla je Sigerova.

Kada se otkrića do kojih bude došao TESS potvrde to će biti od vitalnog značaja za naredni najmoćniji i najveći teleskop koji će NASA pokrenuti marta naredne godine. Naime, NASA će sledeće godine da lansira najveći teleskop na svetu "Džejms Veb" koji će raditi na temperatiuri od minus 233 stepena Celzijusa i čiji će takođe zadatak da bude pronalaženje života u svemiru.

Kurir.rs/B92/Biznis insajder

Foto: Printscreen YouTube

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.