NAJGORA KOMPANIJA 2021. GODINE: Nerealna, širi lažne vesti, podriva demokratiju i loše utiče na mentalno zdravlje ljudi
Foto: Profimedia

kraj godine

NAJGORA KOMPANIJA 2021. GODINE: Nerealna, širi lažne vesti, podriva demokratiju i loše utiče na mentalno zdravlje ljudi

Planeta -

Fejsbuk, nedavno rebrendiran u Meta, izabran je za "najgoru kompaniju" na svetu tokom 2021. godine, pokazalo je istraživanje Jahu Fajnensa (Yahoo Finance).

Više od 1.500 ispitanika otvorenog istraživanja Jahua je do 4. decembra dobilo da bira desetine kompanija, i Fejsbuk je proglašen za najgoru u ovoj godini.

Kako prenosi Raša tudej, Fejsbuk/Meta je dobio ćak 50 posto više glasova od drugoplasiranog, kineskog giganta e-trgovine Alibabe.

Neki ispitanici su se žalili na cenzuru Fejsbuka, dok su drugi kritikovali platformu zbog neuspeha da se nosi sa dezinformacijama, posebno u vezi sa pandemijom kovida. Neki su čak kritikovali Fejsbuk zbog "podrivanja demokratije širom sveta" i porasta popularnosti ekstremne desnice.

Mnogi su okrivili aplikaciju kompanije za deljenje fotografija, Instagram, za efekte koje ima na mentalno zdravlje mladih ljudi. Javnost je ostala ogorčena kada su procurila interna dokumenta kompanije koja pokazuju da su vlasnici Fejsbuka znali kako Instagram utiče na samopouzdanje tinejdžera ali nisu preduzeli ništa po tom pitanju, kako bi zaradili još koji dinar.

Fejsbuk se više puta ove godine "našao na tapetu" zbog curenja informacija o korisnicima ali i više antimonopolskih istraga. Stoga, navodi Jahu, nije ni čudo što je firma odlučila da se rebrendira.

Pozitivno je to što je skoro 30 posto ispitanika reklo da Fejsbuk/Meta i dalje može da se spase i to tako što bi priznali i izvinili se za ono šta su uradili i donirali "značajan iznos" svog profita fondaciji kako bi se ispravila šteta naneta maloletnicima.

Neki vide rebrendiranje kao obećavajući korak ka tome da Fejsbuk postane "interesantniji" i "drugačiji". Takođe, investitori koji su učestvovali u anketi smatraju da bi Fejsbuk mogao da bude manje iritantan i ima posvećenije korisnike ako bi podigao cenu svojih akcija.

Osim Fejsbuka, na listi najgorih kompanija godine našli su se i Alibaba - jer su mnogi izgubili novac zbog pada tržišne cene kompanije od 50% ove godine; kao i Tesla. Proizvođač električnih automobila se na listi najgorih našao ne zbog cene akcija, koja je skočila, već zbog toga što nisu ispunili obećanje i predstavili čitav niz proizvoda.

Kurir.rs

Bonus video:

01:07

FEJSBUK MENJA IME? Sve bi trebalo da bude poznato za nekoliko dana

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track