OVAKO ZVUČI JUPITEROV SATELIT: NASA snimila zvuk Ganimeda VIDEO
Foto: Printscreen/National Geographic

svemir

OVAKO ZVUČI JUPITEROV SATELIT: NASA snimila zvuk Ganimeda VIDEO

Svemirska letelica NASA, Džuno, snimila je zvuke koji dopiru sa Jupiterovog najvećeg satelita, Ganimeda.

Sonda Džuno prošla je pored Ganimeda 7. juna 2021. godine, a NASA je sada objavila audiosnimak u trajanju od 50 sekundi.

Ganimed je najveći satelit u našem Sunčevom sistemu.

Sonda Džuno opremljena je instrumentom nazvanim Vejvs (Waves / talasi), kojim snima električne i magnetske radiotalase koji stižu iz Jupiterove magnetosfere.

Naučnici su, piše Indeks, uspeli da prikupe podatke i potom promene njihovu frekvenciju kako bi ih pretvorili u zvuk koji se može čuti.

Glavni istraživač Džuna, Skot Bolton iz Instituta Sautvest risrč u San Antoniju, rekao je da se "ako se pomno sluša, otprilike na sredini snimka može čuti nagla promena u višu frekvenciju, što znači ulazak u drugo područje Ganimedove magnetosfere".

Konačni rezultat je zvuk koji podseća na vetar i robote.

Naučnici kažu da se to ne može smatrati dokazom postojanja života na satelitu ili blizu njega, ali su prethodna istraživanja pokazala da bi na Jupiteru verovatno moglo biti života.

Otkrivanje tajni Jupitera moglo bi da baci novo svetlo na evoluciju drugih planeta i na formiranje samog Sunčevog sistema, rekao je Bolton.

"Pokušavamo da shvatimo odakle smo došli, kako smo došli ovde", rekao je Bolton za Vašington post. "A Jupiter je velik i značajan deo te priče".

Džuno je takođe otkrilo da planetu "gađaju" sitne, ali snažne čestice s Marsa.

Jupiterova gravitacija deluje poput svojevrsnog štita koji gura mikrometeorite iz njegove orbite, a naučnici pretpostavljaju da je na sličan način možda izbacila i druge drevne planete iz Sunčevog sistema.

Kurir.rs