NAUČNIK SA OKSFORDA UPOZORIO, NE OTKRIVAJTE GDE SMO: Aktivnosti NASA bi mogle da izazovu INVAZIJU VANZEMALJACA!
Foto: Shutterstock

nauka

Oksfordski istraživači su navodno zabrinuti da bi napor američke agencije da komunicira sa vanzemaljcima mogao biti opasan.

Naučnici sa Univerziteta Oksford u Velikoj Britaniji su navodno alarmirali planove NASA-e da emituje podatke o lokaciji i druge informacije u svemir, upozoravajući da bi taj napor mogao imati opasne neželjene posledice, uključujući pokretanje invazije vanzemaljaca, piše RT.

U pitanju je planirani ''Bikon u galaksiji'' (BITG), emitovanje podataka tima istraživača predvođenog NASA-om sa ciljem da pozdravi ''vanzemaljske inteligencije''.

Američka svemirska agencija želi da emituje signal iz niza Allen teleskopa Instituta SETI u Kaliforniji i kineskog sfernog radio teleskopa sa otvorom od pet stotina metara (FAST).

NLO
foto: Kurir televizija

To bi uključivalo informacije kao što su biohemijski sastav života na Zemlji, vremenski označen položaj Sunčevog sistema na Mlečnom putu, digitalizovane slike ljudi i poziv vanzemaljcima da odgovore.

Anders Sandberg, viši istraživač na Oksfordskom institutu za budućnost čovečanstva (FHI), tvrdi da bi takvo emitovanje moglo da bude ruzično. U malo verovatnom slučaju da vanzemaljska civilizacija primi poruku, rekao je, odgovor možda neće biti samo prijateljski pozdrav.

Potraga za vanzemaljskim životom ima „faktor kikota“ oko sebe, rekao je Sandberg za britanski Telegraf u članku objavljenom u nedelju.

NLO
foto: Kurir televizija

- Mnogi ljudi odbijaju da shvate bilo šta u vezi sa tim ozbiljno, što je šteta jer je ovo važna stvar, dodaje.

Drugi naučnik FHI sa Oksforda, Tobi Ord, sugerisao je da bi trebalo da postoji javna rasprava pre slanja signala vanzemaljcima.

Čak bi i slušanje dolaznih poruka moglo biti opasno, dodao je, jer bi se mogle koristiti za zarobljavanje Zemljana.

- Ove opasnosti su male, ali slabo shvaćene i njima se još nije dobro upravljalo, rekao je on.

Ord je nagalsio da ne postoji naučni konsenzus o odnosu miroljubivih i neprijateljskih civilizacija širom galaksije.

- S obzirom na to da bi negativna strana mogla biti mnogo veća od prednosti, ovo mi ne zvuči kao dobra situacija u kojoj se mogu preduzeti aktivni koraci ka kontaktu, rekao je on.

Kurir.rs