ŠTA SVE ZNAMO O PADU AVIONA U KAVALI: Leteo iz Srbije ka Jordanu, nije preživeo nijedan član posade, a evo šta je prevozio (VIDEO)
Foto: AP/Giannis Papanikos

pad aviona

ŠTA SVE ZNAMO O PADU AVIONA U KAVALI: Leteo iz Srbije ka Jordanu, nije preživeo nijedan član posade, a evo šta je prevozio (VIDEO)

Planeta -

Avion “antonov 12” ukrajinske kompanije Meridian, koji je leteo iz Srbije ka Jordanu, srušio se u subotu uveče oko 23 sata u blizini aerodroma kod grada Kavala u Grčkoj.

1 / 13 Foto: AP/Giannis Papanikos

U teretnom avionu čiji je vlasnik ukrajinska kompanija za prevoz tereta "Meridian Air Cargo", u trenutku nesreće je bilo osam osoba-članova posade koji su, kako se veruje, svi poginuli.

Ministar odbrane Nebojša Stefanović rekao je danas na vanrednoj konferenciji za novinare da je u avionu bilo 11,5 tona oružja kompanije Valir a da je konačno odredište bio Bangladeš.

Avion je poleteo u 20.40. Kupac je bilo Ministarstvo odbrane Bangladeša i let je imao rutu. Krenuo je iz Srbije, i imao je sve uredne dozvole, rekao je Stefanović koji je dodao da su svi članovi posade aviona stradali i da "poginuli nisu državljani Srbije".

On je dodao da je ukrajinska firma samo vlasnik aviona, a da je roba koju je prenosio avion iz srpske kompanije Valir.

"Radilo se o osvetljavajućim minobacačkim minama i školskim minama", rekao je Stefanović odgovarajući na pitanje šta je avion prevozio.

Avion se srušio u blizini grada Kavale u severoistočnoj Grčkoj a spasilačke ekipe prijavile su oštar miris i nepoznatu belu supstancu od koje su ih pekle oči i usne. Lokalnom stanovništvo naloženo je da ostanu u kućama, da zatvore prozore i vrata, pa čak i da ne ukljućuju klima uređaje dok se ne potvrdi da je vazduh "čist".

Gradonačelnik Pangea, Filipos Anastasiadis, rekao je ranije lokalnim medijima da je avion prevozio "opasan materijal", ali da u avionu nije bilo ni hemijskog ni nuklearnog materijala. Da nije bilo opasnosti od radiacije potvrdio je kasnije i koordinator vatrogasnih službi Severne Grčke, general-potpukovnik Marios Apostolidis.

Televizija ERT prenela je da je u vazduhu ostala otrovna para od zapaljenog tereta.

Avion je poleteo iz Niša za Aman u Jordanu kada je iznad Egejskog mora pilot prijavio probleme s motorima i zatražio hitno sletanje na aerodrom u Kavali.

Ruta leta aviona na Flajtradaru24 pokazuje da je letelica stigla do severnog Egeja blizu poluostrva Halkidiki pre nego što se okrenula i vratila prema Kavali.

Dozvolu za prinudno sletanje je dobio, ali nije uspeo da stigne do aerodroma. Motori su jedan za drugim otkazali, jedan se zapalio i avion se srušio nekih 40ak kilometara od njega.

Poslednji signal iz letelice poslat u 22.48 sati, u trenutku kada je avion bio na visini od oko 106 metara, oko 36 kilometara od aerodroma.

Prilikom pada avion se zapalio, za dlaku promašio kuće i uništio električne stubove. U okolnim selima nestalo je struje, a olupina aviona rasuta je u prečniku od 800 metara.

An-12 je transportni avion koji je nastao krajem 1950 tih godina. Namenjen za prevoz tereta, trupa i teškog naoružanja mase do pet tona. Proizvodio se u tri fabrike a do 1972. napravljeno je 1.243 letelice od kojih neke i danas lete, ali kao kargo transportni avioni. Izrađen je niz varijanti koje se razlikuju po avionici i motoru

Tehnički podaci o letelici

Projektant OKB Antonov

Dimenzije: dužina 33,1 m, visina 10,53 m, razmah krila 38 m

Pogon četiri turboelisna motora Ai-20K snage 4.000KS svaki

Masa prazan 28.000 kg, pun 55.000 kg, poletna maksimalna 61.000 kg

Dolet sa maksimalnom količinom tereta 3.600 km

Iz podataka dostupnih na internetu stoji da je vlasnik aviona - Meridian osnovan 2003. godine i da se bavi prevozom tereta na domaćim i međunarodnim rutama.

Kompanija koristi samo antonove an-12 i, kako piše na njihovom sajtu, blisko sarađuje sa Ujedinjenim nacijama i NATO.

Flajtarad navodi da su poslednjih 5 letova An-12, sa registracijom UR-CIC, bili ka Parizu, Sarajevu, Beogradu, Ankari i Nišu.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track