Novi vlasnik društvene mreže Tviter, milijarder Elon Mask, brani svoju odluku da otpusti oko polovine svih radnika u kompaniji, rekavši da nije imao izbora, pošto je Tviter dnevno gubio više od četiri miliona dolara.


Joel Rot, šef za bezbednost i integritet u Tviteru, napisao je na mreži da „oko 50 odsto zaposlenih širom kompanije“ dobija otkaze, navodi Bi-Bi-Si. Tviter je samo u državi Kalifornija otpustio skoro 1.000 ljudi.

U međuvremenu, milijarder je u belešci objavio da su svima koji su ostali bez posla ponuđene otpremnine u visini tromesečne zarade, „što je 50 odsto više od onoga što je propisano zakonom”.

U međuvremenu, otpušteni radnici podneli su grupnu tužbu u četvrtak optužujući Tviter da ih je otpustio bez prethodnog obaveštenja od 60 dana, što predstavlja kršenje saveznog i kalifornijskog zakona.

Musk, koji je kupio Tviter za 44 milijarde dolara, insistira da su obaveze kompanije da uređuju sadržaj i moderiraju postove „apsolutno nepromenjene“.

U petak, kada se ispostavilo da će hiljade zaposlenih širom sveta ostati bez posla, počela su da se postavljaju pitanja o budućnosti zaposlenih koji imaju zadatak da uklone štetne postove.

Organizacije za bezbednost na mreži saopštile su da bi Musk mogao da ublaži politiku moderiranja sadržaja i ukine zabranu objavljivanja određenih kontroverznih ličnosti, uključujući bivšeg američkog predsednika Donalda Trampa.

Mask je zatim za „veliki pad prihoda” Tvitera u petak okrivio „aktivističke grupe” koje „pokušavaju da unište slobodu govora u Americi”.

Ali šef za bezbednost i integritet Rot je kasnije potvrdio da većina od 2.000 zaposlenih koji su moderirali položaje nije otpuštena. Prema njegovim rečima, u ovoj oblasti je otpušteno oko 15 odsto radnika, dok je ovaj procenat na nivou celog preduzeća 50 odsto.

Rot je dodao da borba protiv dezinformacija ostaje "glavni prioritet" uoči američkih kongresnih i gubernatorskih izbora u utorak.

U internom dopisu koji je procurio zaposlenima u petak se navodi da su masovni viškovi "nažalost neophodni da bi se osiguralo da kompanija uspešno napreduje".


Većina prihoda Tvitera dolazi od oglašavanja, a neki oglašivači se povlače nakon Muskovog preuzimanja kompanije. Među njima su Folksvagen, Dženeral Mils, Dženeral motors i Fajzer.

U međuvremenu, Musk traži nove načine za smanjenje troškova i povećanje prihoda. Između ostalog, planira da naplaćuje mesečnu naknadu od osam dolara korisnicima koji žele da imaju plavu kvačicu pored svog korisničkog imena, potvrđujući da je profil njihov. Takođe je primetio da će postovi ljudi koji bi plaćali ovu pretplatu biti viđeni više puta, što je izazvalo kritike da Musk želi da stvori dvostepeni sistem koji bi favorizovao ljude koji bi plaćali.

Kurir.rs/RTV SLO