AKO STIGNU ABRAMSI, UKRAJINCI ĆE IMATI OZBILJAN PROBLEM: Američke grdosije bukvalno GUTAJU stravične količine MLAZNOG GORIVA
Portparol Saveta za nacionalnu bezbednost Džon Kirbi prokomentarisao je u sredu odluku Sjedinjenih Država da Ukrajini isporuče 31 tenk M1 Abrams.
Među mnogim temama o kojima je Kirbi govorio tokom konferencije za novinare bila je i ona koja je ukazivala na potencijalno veliki problem tenkova sa kojim bi se Ukrajinci mogli suočiti.
Naime, rezervoare Abrams pokreće „gasnoturbinski motor kome je potrebno mlazno gorivo“, rekao je Kirbi.
– Dakle, postoji određena vrsta goriva koja pokreće Abrams i moramo da obezbedimo da ovaj cevovod, bukvalno i figurativno, bude dostupan Ukrajini – istakao je Kirbi.
Džon Spenser, penzionisani major američke vojske i predsedavajući Studije urbanog ratovanja na Medison polisi forumu, rekao je za Nevsveek da se slaže da je gorivo jedan od glavnih problema sa Abramsima.
- Snabdevanje gorivom biće prepreka za Ukrajinu. Motor M1 zapravo može da radi na različita goriva, ali sećam se da smo ih koristili na mlazno gorivo“, rekao je Spenser.
Penzionisani major je dodao da čak i ako Ukrajina ima druge tenkove koji rade na dizel, i dalje bi mogli imati velikih problema.
- Gorivo je generalno problem u Ukrajini, čak i ako je samo dizel. Sećam se kada sam bio tamo u julu da su bili dugi redovi na pumpama, a ruski napadi na infrastrukturu su bili non-stop – istakao je Spenser.
Vilijam Reno, profesor i predsednik katedre za političke nauke na Univerzitetu Northvestern, rekao je za Nevsveek da Abrams takođe može da koristi JP-8, vrstu kerozina koji obično koriste američka vojska i NATO. Stoga, pristup gorivu možda neće biti 'nepremostiv'.
Međutim, Reno je dodao da je velika potrošnja Abramsa „kompromis za brže ubrzanje i veću "krstareću" brzinu. Ali nema praznog hoda jer turbina vozila neprekidno radi nakon paljenja.
- Glavno je da taj motor halapljivo guta gorivo - rekao je Silbi za Nevsveek.
Silbei je primetio da se kilometraža na Abramsu procenjuje na između 1,5 i 3 galona po milji, naglašavajući da je merenje u "galonima po milji", a ne u poznatijim "miljama po galonu" koji se koristi za većinu vozila.
– To znači da je Abramsu potreban ogroman logistički lanac da bi ga kontinuirano snabdevao gorivom. U ovome je gori od ostalih zapadnih tenkova, ali ipak ne toliko. Svi motori tenkova voze enormno teška vozila po neravnom terenu - upozorio je Silbej.
Metju Hoh, bivši kapetan američkih marinaca i zvaničnik Stejt departmenta, kaže da je Abrams, sa svojom vatrenom moći, brzinom i oklopom, „kralj bojnog polja“.
Međutim, ovaj kralj zahteva i dosta logističkog rada pored samog goriva.
- Teški su 70 tona. Postoji samo određena količina i određena vrsta opreme koja može da transportuje te stvari, rekao je Hoh i dodao da su ruski tenkovi teži oko 25 do 30 tona manje od Abramsa.
Pored značajne težine, Hoh je primetio da će obuka ukrajinskog osoblja o održavanju i rukovanju tenkovima Abrams takođe biti dugotrajna. Takođe, postavlja se pitanje da li Ukrajina „ima mogućnost da isporučuje goriva u rezervoare koliko im je potrebno, plus sva druga vozila koja to zahtevaju“.
Džon Spenser ostaje uveren da će Ukrajina, uz podršku svojih saveznika, prevazići sve takve prepreke.
„Ukrajina je od prvog dana iznenadila svet, ne samo borbenošću, već i inovativnošću u rešavanju problema“, zaključio je penzionisani major američke vojske.
(Kurir.rs/Jutarnji list)
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija