E-6B MERKURI RAZMEŠTEN NA ISLAND: Na dan kad je Rusija suspendovala START-3 pojavio se avion za vezu sa nukelarnim podmornicama
Na dan kada je Rusija predala SAD službenu notu o suspenziji učešća te nuklearne sile u novom START -3 ugovoru pojavila se vest da su SAD na Island prebazirali specijalizovani avion E-6B Merkuri koji služi za održavanje veze sa strateškim nukelarnim podmornicama klase Ohajo.
Inače ovaj avion je 7. novembra prošle 2022. godine bio prebaziran u vazduhoplovnu bazu Rota u Španiji, kada je američka strateška nueklarna podmornica uplovila u Sredozemlje.
Dolazak ovog aviona na Island ukazuje da će zbog suspenzije START-3 sporazuma doći do ponovne eskalacije i povećanja broja balističkih raketa, nuklearnih bojevih glava, njihovog testiranja i praćenja ruskih strateših i napadnih podmornica na prostoru Atlantika.
Inače osim za održavanje rezervne komunikacije sa strateškim podmornicama klase Ohajo, letelica se koristi i kao leteće komandno mesto Združene strateške komande američke mornarice
Ratna mornarica SAD ima dva tipa ovog aviona E-6A Merkuri za održavanje veze sa strateškim nuklearnim podmornicama. Uvedeni su uoperativnu upotrebu 1989. godine. Od tada se mnogo promenilo, a nivo nuklearne opasnosti je bio toliko smanjen da su 4 strateške podmornice konvertovane u sklopu doktrine Pomorska moć 21 u nosače krstarećih raketa, a sad se ponovo vraćaju u prvobitnu namenu. Iako je Hladni rat bio završen, ovi avioni ostali su na dužnosti i služili su za održavanje veze između predsednika SAD, komandnih struktura i podmrnica koje su plovila Atlantikom i Pacifikom.
Avioni su upečatljivi po tome što na svakom zadatku iza sebe vuku tri žičane antene, dve su potkrilne dužine 1220 metara, a treća se izvlači iz zadnjeg dela aviona i nalazi se na žici, koja može biti dužine 7.925 m
Taktičko tehnički podaci za Boing E-6 Merkuri
Proizvođač: Boing Difens sistem, Sent Luis, Savezna država Misouri
Namena: Link za vezu između podmornica i leteće komandno mesto
Dimenzije: dužina 40, 8m, razmah krila 39,2 m, visina 11,5 m
Pogon: Četrir turboventilatorska motora CFM- International F108-CF-100 potiska 97,86kN,
Masa: prazan 78.378 kg, pun 155.128 kg
Plafon leta: 12.800 m
Maksimalni dolet: 11.760 km
Radijus patroliranja od 10 sati i 30 minuta 1.854 km
Vreme trajanja leta sa punim rezervoarima i jednim ili više punjenaj goriva od strane avio citerni KC-135 iznosi : 15 sati i 24 minuta, 28 sati i 54 minuta i skoro 72 časa.
Kurir.rs/A.Mlakar
PREDSEDNIK VUČIĆ: SAD uvode sankcije NIS, razgovaraćemo i sa Rusima i sa Amerikancima! Studentima su ispunjeni svi zahtevi! Stanovi za mlade od 20 do 35 godina