JEZIVO OTKRIĆE NA KAMERI PUTNIKA NAKON PADA AVIONA: Snimio aerodrom i prve minute leta, a onda nastala 2 misteriozna kadra (VIDEO)
Jedna od najvećih avionskih nesreća dogodila se pre 58 godina kad se iznad Japana srušio britanski boing 707 sa 113 putnika i 11 članova posade!
Let 911 tadašnje britanske državne avio-kompanije BOAC poleteo je ka Hong Kongu bez ikakvih problema sa aerodroma Haneda u Tokiju sunčanog popodneva 5. marta 1966. godine.
Međutim, ubrzo nakon poletanja, dogodila se katastrofa.
Šest godina staru letelicu potresla je zastrašujuća turbulencija u blizini kultne japanske planine Fudži. Avion je leteo između oko 650 km/h na visini od skoro 5.000 metara. Letelica je viđena kako ostavlja trag bele pare dok je brzo gubila visinu. Delovi aviona počeli su da se otkidaju dok su svedoci sa zemlje gledali u neverici.
- Verovatni uzrok nesreće je taj što je avion iznenada naišao na nenormalno jaku turbulenciju iznad grada Gotemba što je nametnulo udarno opterećenje znatno veće od projektovane granice - navodi se u zvaničnom izveštaju o padu.
Snimak jednog putnika, međutim, dao je najmučnije svedočanstvo o tome šta su pretrpeli pre smrti. Putnik je snimao let kamerom od 8 mm. Na snimku, koji nikada nije objavljen u javnosti, nalaze se snimci aerodroma u Tokiju i pogledi na prelepu planinsku rutu odozgo.
Istražitelji su otkrili da u filmu nedostaju dva kadra pre nego što se vide naslon sedišta i pod aviona. Stručnjaci kažu da bi bila potrebna sila sedam i po puta veća od Zemljine gravitacije da bi mehanizam kamere na ovaj način preskočio kadrove. G sile veće od 6 tokom dužeg perioda mogu biti fatalne. Nedostajući okviri sugerisali su brutalan i nasilan kraj za mnoge putnike čak i pre nego što je avion udario u zemlju.
- Dokazi iz olupine i filma u boji od 8 mm koji je zabeležio putnik sugerišu da se letelica raspala u veoma kratkom vremenskom periodu. Filmske sekvence su prikazivale slike aerodroma u Tokiju odnosno planine Tanzava i jezera Jamanaka, usledila su dva prazna kadra, a zatim slike putničkih sedišta i/ili tepiha pre nego što su se iznenada završile. Testovi su pokazali da bilo je potrebno maksimalno opterećenje od 7,5 g da bi došlo do kvara u uvlačenju filma kako bi se preskočili kadrovi na ovaj način - objavio je časopisa Flight International 1967. godine nakon objavljivanja zvaničnog izveštaja o padu.
Nesreća na letu 911 bila je jedna od četiri fatalne avionske katastrofe u Japanu te godine. Samo dan ranije na aerodromu Haneda poginule su 64 od 72 osobe u avionu.
Bio je to jedan od retkih zabeleženih slučajeva turbulencije toliko jake da je razbila strukturu boinga. Trup se potpuno prepolovio i olupina se spiralno spustila naniže u zastrašujućem smrtonosnom udaru.
Avion se srušio u šume planine Fudži i eksplodirao u vatrenu loptu bez preživelih. Olupina je otkrivena na području od 15 kilometara.
Uznemirujuće fotografije koje je tog dana napravila japanska vojska prikazuju mlaznjak dok se smrtonosno spuštao.
(Kurir.rs/Miror/Preneo Z.Ko/Foto:Ilustracija)
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija