Slušaj vest

Ruski gubici vojnih vozila u Ukrajini premašili su brojku od 15.000, proizvodnja novih vozila je kasnila, a zalihe starih vozila iz doba Hladnog rata ubrzano su se smanjile krajem prošle godine pa je možda čak bilo neizbežno da će se ruski vojnici na frontu na kraju popeti na konje.

To navodi analitičar Forbsa Dejvid Eks nakon što se na društvenim mrežama pojavio video snimak dva vojnika iz redova nacionalne manjine iz ruske republike Sahe (Jakutije) kako jašu na konjima po blatnjavom ukrajinskom krajoliku.

Snimak je, između ostalih, objavio i Anton Geraščenko, bivši savetnik Ministarstva unutrašnjih poslova Ukrajine.

- "Druga najjača vojska na svetu" u svoj svojoj slavi - podrugljivo je napisao Geraščenko i dodao da se trupe pod komandom predsednika Vladimira Putina "vraćaju u vreme ruskog carstva, sve zajedno sa konjicom i regrutovanjem pripadnika nacionalnih manjina kao topovskog mesa".

Forbs piše da su oni prisiljeni da prelaze ničiju zemlju zasejanu minama, pod pretnjom artiljerije i bespilotnih letelica, kako bi održali napore u jednogodišnjoj ofanzivi u istočnoj Ukrajini i protivofanzivi protiv ukrajinskih snaga u ruskoj Kurskoj oblasti, kao i da su ruske mehanizovane jedinice gubile oklopna vozila stopom od 6.000 komada godišnje.

- To su preveliki gubici da bi ruske fabrike mogle da ih nadoknade. Rusija godišnje proizvede možda 200 novih borbenih vozila BMP-3 i 90 novih tenkova T-90M, kao i nekoliko stotina drugih novih oklopnih vozila, uključujući borbena vozila BTR-82 - navodi Eks.

Ruski vojnici na konjima na frontu u Ukrajini Foto: screenshot X/Gerashchenko_en

Ruski ratni dopisnik Roma Sapožnjikov za takvo je stanje okrivio industrijske menadžere.

- Utisak je da su se oni koji su odgovorni za naoružavanje vojske (borbenim oklopnim vozilima i tenkovima)... zamrznuli i odvojili od problema na frontu i oružanih snaga zemlje u ratu - napisao je on.

U prve dve godine sada već skoro trogodišnje ruske invazije punog obima na Ukrajinu, Kremlj je lako nadoknađivao četvorocifreni jaz između gubitaka i proizvodnje novih vozila izvlačenjem iz skladišta onih starih iz doba Hladnog rata.

Hladnoratovska skladišta praktički donedavno su sadržala velike zalihe starih tenkova i drugih oklopnih vozila, ali sada su i te zalihe pri kraju.

S obzirom na to da oklopna vozila, čak i prastara, postaju sve ređa pojava u ruskoj operativi, sve više ruskih jurišnih grupa vozi se u civilnim kombijima i kompaktnim automobilima.

- Konji bi mogli da budu sledeće važno prevozno sredstvo - navodi Eks.

Retki zemni materijali su rudno bogatstvo Ukrajine Foto: Shutterstock

Sapožnjikov je napisao da ova demehanizacija izlaže rusku pešadiju iscrpljujućoj ukrajinskoj vatrenoj moći i nepotrebno dovodi do smrti mnogo vojnika.

- Civilna vozila, ubačena u službu na prvoj liniji, potpuno su sranje koje spaljuje i ubija naše vojnike - rekao je jedan izvor Sapožnjikovu.

Ruski raketni napad na ukrajinski grad Izjum Foto: Twitter

Ali, to ne znači da Rusija gubi širi rat.

Koliko god da su ruski problemi sa generisanjem snaga loši, ukrajinski su još gori.

- Ruske snage trpe velike gubitke... Međutim, oni nastavljaju da napreduju na više područja gde je ukrajinska odbrana slaba zbog nedostatka ljudstva i gde je Rusija uspela da koncentriše brojčano superiorne snage - objavila je ukrajinska analitička organizacija Frontelidžens insajt.

(Kurir.rs/Forbes/X/Jutarnji list/Preneo: N. V.)