Slušaj vest

Budućnost reklama izgleda ovako: AI u tandemu sa gigantima poput Coca-Cole i Google-a rešava da napravi najcool reklamnu kampanju ikada. I, naravno, svi je mrze. Pa, da, to je ta budućnost koju niko nije tražio. McDonald's se, međutim, odlučio da bude u trendu i izbacuje 45-sekundnu reklamu za Holandiju, koja je trebalo da bude "božićni spektakl". I, naravno, bio je to "spektakl" koji niko neće zaboraviti, i to ne zbog dobrih razloga.

Ova reklama, za koju je zaslužna agencija TBWA\Neboko, bazira se na ideji da je praznična sezona "najgore vreme godine". Počnimo sa tim: ko je smislio ovo? Prava božićna radost, ljudi! U svakom slučaju, reklama je postala pravi hit, ali iz potpuno pogrešnih razloga.

McDonalds (4).jpg
Foto: Shutterstock

Koje je božićno ludilo AI napravio?

Zamislite reklamu koja je brza kao internet na kafeu, grozno montažirana i potpuno zbunjujuća. Zvuči zabavno, zar ne? Ali ne u reklami. McDonald's je odlučio da nas počasti vizuelnim "divotama" koje liče na brzi servis za dušu: mutne slike, zbrkane promene scena i likovi koji se kreću kao da su u 4D umesto 3D.

AI je, naravno, poznat po tome što je besprizorno loš u održavanju kontinuiteta. I ovo je još jedan primer. Umesto da nas zasmeje i uvuče u prazničnu atmosferu, reklama je izazvala napade panike, verovatno više nego što je to bilo nameravano. Ove brzopotezne scene bile su toliko konfuzne da su gledaoci počeli da se pitaju: "Da li sam ja u božićnom hororu ili na lošoj zabavi u TikTok video igri?"

Najgori božić ikada, ako pitamo AI

Božić je vreme kada želimo da se opustimo uz vrući kakao, miris sveže pečenih kolačića i reklame koje nas podsećaju na sve to. Ova reklama? Pa, ovo je kao da vas neko na Božićni ručak pozove, a onda vam servira samo prženu stolicu. Sa grotesknim likovima, božičnim kadrovima koji liče na noćnu moru i bojama koje izazivaju bol u očima, reklama je postala pravi vizuelni napad na nervni sistem.

McDonald’s je, naravno, pokušao da opravda ovo čudo, ali 20.000 pregleda na YouTube-u nije baš mnogo. Nakon što su ih gledaoci zatrpali kritikama, brend je odlučio da ugasi komentare, a ubrzo je reklama i uklonjena. Ali, kao što to obično biva, nešto što je uklonjeno sa interneta, obavezno postane viralno.

shutterstock-youtube-2.jpg
Foto: Shutterstock

"Mi smo stvorili film, a ne AI!"

Šta su rekli oni koji su radili na ovom delu genijalnosti? Pa, The Sweetshop, produkcijska kompanija koja je stvorila AI reklamu, odmah je stala u odbranu svog remek-dela. CEO je izjavio kako su radili "non-stop" sedam nedelja, sa desetak specijalista za AI i post-produkciju koji su neumorno radili kako bi stvorili krajnji proizvod.

U pokušaju da spase reputaciju, Sweetshop je objasnio da su hiljade "snimaka" generisanih pomoću AI-a pažljivo editovane kako bi odgovarale visokim produkcijskim standardima na koje bi računali u tradicionalnom filmu. CEO je tvrdio da je količina rada uloženog u čišćenje "AI halucinacija" dokaz zanatskog pristupa reklami, govoreći: "Ovo nije bila AI trik, ovo je bio film!"

mozak 2.jpg
Foto: Shutterstock

Nisu prvi, ali su sigurno najzabavniji

McDonald’s možda nije prvi brend koji je pokušao AI, ali je definitivno jedan od najzabavnijih. Još u martu, McDonald’s u Meksiku pokušao je da postavi AI-generisane meme na društvene mreže, samo da bi shvatio da su memes bili smešniji kada nisu bili napravljeni od strane robota. Iako je to bila samo kap u moru AI eksperimenata, jasno je da ni jedan od tih pokušaja nije prošao bez kritika.

Dakle, dok McDonald’s i dalje pokušava da se ukrca na voz sa veštačkom inteligencijom, javnost je već jasno dala svoj odgovor: ako već moramo da trpimo reklame, neka barem budu stvorene od strane ljudi, a ne robota koji ne zna šta je zabava.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

BONUS VIDEO:

WhatsApp trik koji malo ko zna