Slušaj vest

Nekadašnji „kralj tvitova“, platforma X (bivši Twitter), polako gubi korak. Sa 132 miliona aktivnih korisnika dnevno, i dalje drži prvo mesto, ali broj korisnika opada - pad od 15% na godišnjem nivou jasno ukazuje na ozbiljan problem. Suprotno tome, Threads, društvena mreža u vlasništvu kompanije Meta, beleži munjevit uspon.

Za samo godinu dana, broj dnevnih mobilnih korisnika Threads-a porastao je za skoro 130%, dosegnuvši 115,1 milion. Zahvaljujući dubokoj integraciji sa Instagramom, Threads je brzo postao ozbiljan konkurent u svetu digitalne komunikacije i oglašavanja.

shutterstock_x nalog (2).jpg
Foto: Shutterstock

Uspon iz senke: Bluesky izaziva poredak

Dok se X i Threads bore za dominaciju, u tišini raste treći igrač - Bluesky. Decentralizovana društvena mreža beleži neverovatnih 372% rasta korisnika u poslednjih godinu dana, iako sa daleko manjom bazom: tek 4,1 milion aktivnih korisnika dnevno.

Bluesky je posebno profitirao tokom prošlogodišnjih predsedničkih izbora u SAD, kada su korisnici napustili X nezadovoljni potezima Elona Maska. Ipak, kako se prašina slegla, mreža je počela da prima kritike zbog navodne ideološke pristrasnosti, što je dodatno motivisalo deo korisnika da pređu na Threads.

shutterstock_Bluesky (1).jpg
Foto: Shutterstock

Mobilni protiv desktopa: Gde ko dominira

Dok Threads suvereno osvaja korisnike mobilnih uređaja, platforma X i dalje ima neosporivu dominaciju na desktopu. Web verziju X-a svakog dana posećuje čak 145,8 miliona ljudi, dok Threads na istom terenu beleži tek 6,9 miliona dnevnih korisnika.

Meta je svesna ove razlike i aktivno radi na jačanju prisustva Threads-a van mobilnih aplikacija. Ipak, desktop korisnici, posebno oni iz poslovnog sveta, i dalje preferiraju X zbog navike, funkcionalnosti i profesionalne mreže koju godinama grade.

shutterstock_threads (1).jpg
Foto: Shutterstock

Bitka za oglašivače postaje ključna

Meta je jasno stavila do znanja: Threads je dugoročna investicija, ali ključ leži u oglašavanju. Za sada je monetizacija skromna, ali s rastućom bazom korisnika, oglašivači sve više gledaju ka Threads-u kao budućoj „zlatnoj žili“.

S druge strane, X se bori s odlaskom velikih oglašivača koji su nezadovoljni promenama u politici sadržaja i upravljanju platformom pod Maskom. Iako X i dalje ima moćnu zajednicu i prepoznatljiv brend, bez stabilnog izvora prihoda, njegova dugoročna održivost ostaje pod znakom pitanja.

shutterstock_Meta.jpg
Foto: Shutterstock

Bitka se zahuktava, a igrači menjaju pravila

Društveni pejzaž više nije crno-beo. Threads agresivno grabi tržišni udeo, X pokušava da se stabilizuje, a Bluesky tiho gradi alternativu za one koji traže otvoreniju, decentralizovanu mrežu bez centralnog autoriteta.

Korisnici danas biraju platforme ne samo po funkcijama, već i po vrednostima koje one predstavljaju. I dok se velike sile sudaraju, svet društvenih mreža ulazi u novu fazu - nepredvidivu, dinamičnu i možda konačno - korisnički orijentisanu.