Slušaj vest

Kineski proizvođači automobila BYD i Chery prodaju u Evropskoj uniji više plug-in hibrida kako bi izbegli carine na uvoz njihovih čisto električnih automobila, pokazali su u petak podaci istraživačke kompanije "Rho Motion".

Evropska komisija uvela je u oktobru prošle godine dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine zbog, kako su naveli, "nepoštenih subvencija” proizvođačima. Peking je pak naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obima većeg od 2.5 litara.

Promena izvozne strategije u Kini

Carine na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini kreću se u rasponu od 7.8 do 35.3 posto, a na snazi bi trebale ostati do raspuštanja sadašnjeg saziva Evropskog parlamenta u 2029. godini. Najviše carinske stope predviđene su za električna vozila na baterije.

shutterstock-1171873456.jpg
Električna kola Foto: Shutterstock

BYD-ovi električni automobili podležu tako u EU carinama od 27.5 posto, a plug-in hibridi carinama od 10 posto. To znači da cena električnog modela na baterije Atto 3 u Nemačkoj raste za 10.275 evra, a plug-in hibrida Seal za samo 3.999 evra, izračunali su u "Rho Motion"-u.

U takvim uslovima kineski proizvođači prilagodili su izvoznu strategiju i prebacili težište na plug-in hibride, vodeći računa i o suzdržanoj reakciji Evropljana na baterijska električna vozila.

U martu su tako BYD i Chery u EU prodali 3.269, odnosno 757 plug-in hibridnih vozila. Još u julu 2024. godine prodaja im je bila gotovo zanemariva, pokazalo je istraživanje kompanije "Rho Motion". U utorak BYD je najavio da će na nemačko tržište plasirati još dva modela plug-in hibrida.

BYD je istovremeno gotovo udvostručio prodaju električnih automobila u odnosu na prošlogodišnji mart mesec, uz prodatih 4.633 vozila. Chery je prodao 310 električnih automobila na baterije i 757 plug-in hibrida, uz temeljnu carinu od 10 posto i dodatnu od 21.3 posto.

330.jpg
Električno vozilo Foto: John Walton / PA Images / Profimedia

SAIC najviše nastradao od evropskih carina

Najvišu carinsku stopu EU je prišio kineskom SAIC-u, od 35.3 posto. Kompanija je uprkos nametu prodala 52.508 vozila na tržištima EU u prvom tromesečju, za čak 52,7 posto više nego nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, prema podacima udruženja proizvođača ACEA. Rast prodaje hibridnih modela bio je ipak blaži nego kod BYD-a i Cheryja, ističu u kompaniji "Rho Motion".

- Bilo je samo pitanje trenutka kad će proizvođači pronaći zaobilazni put na tržište. Našli su ga u hibridima - izjavio je urednik kompanije Rho Motion, Didi Bostok. 

(Kurir.rs/ZimoDnevnik.hr)

Bonus video: Električni Mercedes-Benz G Klase

Električni Mercedes-Benz G Klase – Ekstremni test po švedskom snegu i ledu u blizini Arktičkog kruga Izvor: YouTube / Mercedes-Benz