Slušaj vest

BMW je zvanično pokrenuo serijsku proizvodnju šeste generacije električnih motora u svojoj fabrici u Štajeru, Austrija. Nakon meseci predserijskih testova, ova pogonska jedinica sada ulazi u pun ciklus proizvodnje i spremna je da pogoni novu liniju električnih vozila - počevši od modela iX3 50 xDrive.

Novi e-motori nisu samo još jedan tehnički korak - oni predstavljaju značajnu prekretnicu. Sa znatno smanjenim gubicima energije i unapređenim performansama, ovi motori će biti osnova za novu generaciju BMW-ovih električnih automobila koji kombinuju dug domet, visoku efikasnost i dinamiku vožnje.

BMW motor (2).jpg
Foto: BMW

40% manji gubici - 800 km dometa

U poređenju s prethodnom, petom generacijom motora koja se koristi u aktuelnom iX3 modelu, Gen6 pogonska jedinica donosi:

  • 40% manje gubitaka energije
  • 10% manju masu
  • 20% niže troškove proizvodnje

Ove promene rezultuju ukupno 20% boljom efikasnošću vozila. Zahvaljujući toj tehnologiji, novi iX3 50 xDrive nudi domet do 800 kilometara po WLTP standardu, što ga pozicionira kao jednog od lidera među električnim SUV-ovima na tržištu.

xDrive.jpg
Foto: Shutterstock

i3 i zadnji pogon idu do 900 km

BMW najavljuje da će modeli sa jednim motorom i zadnjom vučom moći da ponude još impresivniji domet - čak do 900 kilometara po WLTP standardu. Očekuje se da će ovaj rezultat prvi dostići nova generacija BMW i3 limuzine, koja će imati nižu masu i znatno bolju aerodinamiku od SUV modela.

Ova limuzina će početi da se proizvodi 2026. godine u Minhenu i koristiće iste Gen6 motore. Time BMW postavlja nove standarde ne samo u klasi električnih vozila, već i među klasičnim vozačkim limuzinama koje sada mogu da kombinuju luksuz, performanse i domet bez kompromisa.

BMW motor (1).jpg
Foto: BMW

Bez prednje vuče

Nova generacija BMW-ovih električnih vozila iz serije "Neue Klasse" definitivno odbacuje koncept prednje vuče. BMW-ovi inženjeri su odlučili da sinhroni motori sa pobudom (EESM), koji se montiraju pozadi, budu glavna pogonska sila - zbog bolje efikasnosti i raspodele snage.

Asinhroni motori (ASM) bez menjača i slabijih performansi, koristiće se isključivo za prednje osovine kod modela sa pogonom na sve točkove. Zbog toga će i budući električni modeli MINI-ja, kao i luksuzne marke poput Rolls-Royce i ALPINA, zadržati zadnju vuču ili pogon na sve točkove, ali nikada samo prednju.

BMW.jpg
Foto: Shutterstock

Fleksibilna snaga

BMW-ova šesta generacija motora dolazi u različitim konfiguracijama, kako bi zadovoljila potrebe svih korisnika - od standardnih električnih automobila do visokoperformansnih varijanti.

  • EESM: 268 KS (200 kW), 326 KS, 382 KS, do 402 KS (300 kW)
  • ASM: 161 KS (120 kW) i 241 KS (180 kW)

U sportskom M odeljenju se razmatra i konfiguracija sa četiri motora koja bi mogla proizvesti čak 1 megavat snage, odnosno 1.341 konjsku snagu. Iako BMW trenutno ne planira lansiranje električnog superautomobila, ova tehnologija otvara vrata za buduće projekte koji bi mogli redefinisati tržište performansi u EV segmentu.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.