AAA igre pod sve većim pritiskom: Cene vizuelnih efekata prete održivosti gejming industrije
Godinama su naslovi poput The Last of Us, Red Dead Redemption 2 i Spider-Man 2 pomerali granice vizuelnog spektakla. Razvijanje grafičkih detalja, poput refleksije svetlosti na zgradama Njujorka u Spider-Man 2, ili precizno prikazanih povreda na telu Eli u The Last of Us: Part II, dolazi uz ogromnu cenu. Primer za to je Spider-Man 2, čiji je razvoj koštao čak 300 miliona dolara – tri puta više od njegovog prethodnika.
Ipak, čak i sa više od 11 miliona prodatih kopija, ovaj finansijski uspeh nije bio dovoljan da spreči otpuštanja. U februaru 2024, Soni je najavio ukidanje 900 radnih mesta, uključujući i one u Insomniac Games, studiju koji je radio na igri.
Publika traži više od savršenih tekstura
I dok hiperrealistične igre i dalje privlače pažnju, tržište se ubrzano menja. Mlađa generacija igrača preferira igre sa jednostavnijom grafikom, ali bogatim društvenim funkcijama – primeri poput Minecrafta i Fortnite-a pokazuju da igra više nije samo igra, već prostor za druženje. Kako objašnjava Džejkob Navok, bivši izvršni direktor Square Enixa, ovakav trend jasno odvaja starije i mlađe igrače.
S druge strane, igre koje se oslanjaju na live servis modele, poput Genshin Impact, pokazuju da je moguće ostvariti veliki profit i bez opsesije grafičkim detaljima. Ali ni ovaj pristup nije bez rizika – propast igara poput Suicide Squad: Kill the Justice League jasno ukazuje da je tržište nemilosrdno prema neuspešnim pokušajima.
Budućnost AAA igara: inovacije ili pad?
Kako troškovi razvoja rastu, a preferencije igrača se menjaju, industrija će morati da pronađe način da balansira između vizuelnog spektakla i održivog poslovnog modela.
Dok neki stručnjaci veruju da veštačka inteligencija može smanjiti troškove razvoja, drugi upozoravaju da je potrebno temeljno preispitivanje trenutnog pristupa.
Gejming industrija ulazi u novu eru – onu u kojoj inovacije, socijalni aspekti i održivost postaju važniji od same tehnologije.
Izvor: Telegraf/Kurir/DarkoMulic