Slušaj vest

Kineski proizvođač električnih automobila očito ima veliku zaleđinu kad može dozvoliti neverovatno rušenje cena vlastitih modela. S druge strane, pitanje je može li to konkurencija dugoročno preživeti?

Novi talas kineskog rata cena za električna vozila potresa industriju, a tržišta burno reagiraju. Najnoviji potez kineskog BYD-a dodatno je povećao zabrinutost ulagača i izazvao nagle padove deonica velikih kineskih proizvođača automobila.

Deonice BYD-a potonule su za 8,6% u ponedeljak u Hong Kongu, nakon što su prethodne nedelje dosegle rekorde.  Deonice Geelyja i Great Wall Motorsa pale su više od 9%, odnosno 5%. Padove su zabeležili i proizvođači električnih vozila Xpeng, Nio i Li Auto. Gubici su usledili nakon što je BYD snizio cene za 22 električna i hibridna modela, a ti popusti vrede do kraja juna, piše Business Insider.

BYD Qin EV.jpg
Foto: Shutterstock

Sniženje cene Seagulla izaziva uzbunu
Najveće pojeftinjenje zabeleženo je kod već ionako jeftinog modela Seagull, čija je cena pala s približno 8.900 eura na približno 7.100 eura u Kini. Sniženja, objavljena na BYD-ovom Weibo kanalu, naglašavaju sve veću nestabilnost na tržištu s približno 100 konkurenata.

Izvršni direktor Volkswagena Thomas Schäfer ranije je upozorio da je rat cena poguban. Većina kineskih automobilskih kompanija neće preživeti sledećih 10 godina, izjavio je još 2024. godine direktor Xpenga.

BYD širi prisutnost u Europi
Uprkos padovima cena, BYD beleži snažan rast. Planira prodati više od 5 miliona vozila ove godine, a nedavno je u Evropi nadmašio Teslu po prodaji električnih automobila. Njegov model Dolphin Surf, odnosno evropska verzija Seagulla, u prodaju stiže idućeg meseca na 15 evropskih tržišta po ceni od 23.000 eura.

(Kurir.rs/Dnevnik.hr)