Slušaj vest

Verovatno ni najveći optimisti u Šiaomi kompaniji nisu mogli da zamisle bolji scenario za ulazak na tržište električnih automobila. Prvi model SU7 oduševio je celu industriju i postavio odlične temelje za budućnost. Nakon velikog prodajnog uspeha limuzine, na red je došao i model iz SUV kategorije, a za neke je ovo jedan od najiščekivanijih automobila godine.

Sa modelom YU7, koji je javno prikazan ove nedelje, Šiaomi ima još veće ambicije — ovaj automobil direktno napada najpopularnije električno vozilo na svetu – Teslin Model Y. Taj SUV donosi kombinaciju naprednih specifikacija sa snažnim naglaskom na tehnologiju, i sve to po početnoj ceni od nešto više od 30 hiljada evra (kada se cena za Kinu preračuna u evropsku valutu).

Xiaomi-YU7 2.jpg
Xiaomi YU7 Foto: printscreen YT

U prvi plan iskaču njegov atraktivan i pomalo sportski dizajn (upoređuju ga sa Ferarijevim Purosangueom), kao i velike dimenzije (dugačak je skoro 5 metara, širok 1,96 m i visok 1,6 m), a ništa manje zanimljivo nije ni ispod haube. YU7 je dostupan u tri verzije, a najjači model, YU7 Max AWD, dolazi sa pogonom na sva četiri točka i motorima ukupne snage 508 kW (690 konjskih snaga) koji, poput sportske jurilice, može da ubrza do 100 km/h za samo 3,23 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 253 km/h. Taj model, sa takvim brutalnim performansama, košta nešto manje od 40 hiljada evra na kineskom tržištu.

Osnovni model Standard dolazi sa jednim zadnjim motorom (snage 320 KS, ubrzanje do 100 km/h za nešto manje od 6 sekundi) i košta 30 hiljada evra, dok model sa dva motora (Pro verzija) i pogonom na sva četiri točka ima skoro 500 KS i može da postigne 100 km/h za 4,7 sekundi. Njegova cena iznosi 33.300 evra.

Inovativna tehnologija za sve

Xiaomi-YU7-SUV 2.jpg
Xiaomi YU7 Foto: printscreen YT

Svi modeli imaju podršku za brzo punjenje – Standard i Pro modeli opremljeni su LFP baterijom kapaciteta 96,3 kWh koja omogućava impresivan domet od 853 km, odnosno 770 km za verziju sa pogonom na sva četiri točka. Naravno, tek u praksi treba videti koliki je zaista domet sa jednim punjenjem, ali ovi brojevi su i te kako obećavajući. Najjači model dolazi sa baterijom još većeg kapaciteta (101,7 kWh) koja se od 10 do 80 procenata može napuniti za 12 do 21 minut i omogućava domet od 760 km.

Što se tiče unutrašnjosti, dominira veliki panoramski HyperVision ekran preko kojeg se upravlja svim opcijama u vozilu. Automobil je opremljen sa čak 25 zvučnika, a velika pažnja posvećena je i kvalitetu i udobnosti sedišta. Za one koji žele, moguće je doplatiti i ugradbeni frižider zapremine 4,6 litara. YU7 je opremljen i brojnim naprednim bezbednosno-tehnološkim rešenjima, uključujući LiDAR i sistem asistencije u vožnji. Kapacitet prtljažnika iznosi 687 litara pozadi, uz dodatnih 141 litar napred, a preklapanjem zadnjih sedišta prtljažni prostor se povećava na čak 1.758 litara.

Kako su objasnili na portalu Elektrek (Electrek), ovaj automobil je najbolji primer kako omogućiti svima pristup inovativnoj tehnologiji i pokazuje zašto se zapadni proizvođači automobila plaše novih kineskih električnih vozila.

(Kurir.rs/Zimo)

Bonus video: Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra Izvor: SmartLife / Ilija Baošić