Slušaj vest

Sve veći broj Switch 2 korisnika javlja se na društvenim mrežama sa zapanjujućim tvrdnjama: njihovi nalozi bivaju banovani zbog pokretanja fizičkih igara koje su kupili potpuno legalno - ali iz druge ruke. Iako se radi o originalnim karticama, konzola ih identifikuje kao potencijalno piratske.

Jedan korisnik, koji je podelio svoje iskustvo na Redditu, tvrdi da mu je nalog blokiran odmah nakon što je pokušao da preuzme zakrpe za fizičku igru kupljenu preko Facebook Marketplace-a. Sistem ga je automatski izbacio, a nalog je ostao zaključan bez prethodnog upozorenja.

Nintendo-Switch-2.jpeg
Foto: Nintendo

Borba protiv piraterije - po svaku cenu?

Nintendo je poznat po bespoštednoj borbi protiv nelegalnog softvera i modifikacija. Međutim, automatizovani sigurnosni sistemi očigledno ne prave jasnu razliku između piratskih i legalno korišćenih fizičkih kopija, što sada izaziva ozbiljnu štetu među poštenim korisnicima.

U ovom konkretnom slučaju, igre nisu bile ni modovane ni ilegalno nabavljene - već samo prethodno korišćene. Ovakvi slučajevi otvaraju pitanje da li Nintendo preteruje u svojoj borbi protiv piraterije, udarajući pritom i na one koji zapravo igraju po pravilima.

Nintendo  (2).jpg
Foto: Shutterstock

Tržište polovnih igara pod opsadom

Za razliku od konkurentskih konzola koje podstiču digitalne kupovine, Nintendo je dugo negovao kulturu fizičkih izdanja. Upravo zato je sekundarno tržište - razmena i kupovina polovnih igara - važan deo svakodnevnog iskustva igrača na Switch platformi.

Međutim, ako Switch 2 sistem nastavi da detektuje polovne igre kao sigurnosnu pretnju, to bi moglo da potkopa ceo model fizičke distribucije. U vremenu kada cene igara retko padaju, mnogi se oslanjaju upravo na polovne kopije kao jedini način da uživaju u popularnim naslovima.

Nintendo Switch 2 (5).jpg
Foto: Nintendo

"Banuju me, a nisam ništa loše uradio"

Korisnik koji je prvi prijavio problem uspeo je da povrati svoj nalog, ali tek nakon što je kontaktirao korisničku podršku i poslao fotografije fizičkih kopija koje je kupio. Srećom, proces je bio relativno brz, a podrška mu je preko live chata omogućila ponovno korišćenje naloga.

Ipak, postavlja se pitanje - koliko korisnika zna kako da reši ovakvu situaciju? Koliko njih ima sve potrebne dokaze? U eri digitalnih prava, čak i vlasništvo nad fizičkom igrom više nije garancija da ćete moći da je koristite bez komplikacija.

2203-shutterstock-1673606959.jpg
Foto: Shutterstock

Zabrinutost raste: Da li fizičke igre izumiru?

Ovakvi incidenti šalju opasnu poruku - fizičke igre možda više nisu bezbedne za korišćenje, čak ni kad su potpuno legalne. Ako konzola više ne priznaje pravo korisnika da kupi i koristi igru iz druge ruke, onda se suština "vlasništva" potpuno menja.

Nintendo rizikuje da izgubi poverenje upravo onih igrača koji su godinama ulagali u fizičke kopije, kolekcionarska izdanja i razmenu naslova. Ako kompanija želi da pređe u potpuno digitalnu budućnost, mora to jasno reći - a ne banovati korisnike bez upozorenja.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.