Slušaj vest

Trend koji je godinama dominirao automobilskom industrijom, podstaknut popularnošću pametnih telefona, čini se da napokon gubi na snazi. Proizvođači su se dugo takmičili ko će ponuditi veći ekran osetljiv na dodir i na njega prebaciti što više funkcija, a predvodnik takvog pristupa bio je Tesla s Modelom 3.

Međutim, nakon brojnih kritika na račun bezbednosti i praktičnosti, čini se da se dešava preokret. Sve više brendova shvata ono što vozači odavno znaju: za osnovne naredbe, ništa ne može da zameni dobro staro fizičko dugme. Poslednji u nizu koji se vraća korenima je francuski proizvođač sportskih automobila, Alpine.

komandna tabla profimedia-0638094534.jpg
Foto: MATTHIAS BALK / AFP / Profimedia

Prioritet na vožnji, ne na ekranima

Vest je preneo Autocar, koji je razgovarao s Alpine-ovim šefom dizajna Entonijem Vilejnom. On je potvrdio da će nadolazeći sportski model A110, kao i drugi budući sportaši ove marke, imati prioritet na fizičkim kontrolama. Kako je objasnio, kada je fokus na samom činu vožnje, komande moraju da budu "instinktivne".

Iako bi se isto moglo reći za bilo koji automobil - jer svaka sekunda traženja opcija za klimu ili glasnoću na ekranu predstavlja potencijalnu opasnost, kaže Vilejno. Užitak u dinamičnoj vožnji ne sme da bude prekinut frustrirajućim "kopanjem" po menijima infotainment sistema. Promene će krenuti s lansiranjem sledeće generacije modela A110, a nakon njega uslediće i ostali modeli.

profimedia0331444709.jpg
Foto: Profimedia

Veliki igrači slede primer

Alpine nije usamljen u ovom preokretu. Spisak proizvođača koji shvataju da ekrani nisu rešenje za sve sve je duži.

Ferrari: Italijanski gigant je s novim modelom Amalfi napustio tastere na dodir na volanu i vratio se klasičnim, fizičkim dugmićima. Štaviše, novi, redizajnirani volan može se naknadno ugraditi i u model Roma i druge Ferrarije koji su prethodno koristili kritikovano rešenje.

shutterstock-1061606882.jpg
Foto: Shutterstock

Hyundai: SangJup Li, izvršni potpredsednik i šef globalnog dizajna za Hyundai i Genesis, jasno je poručio da će se kompanija držati fizičkih kontrola za ključne funkcije. Njegov stav je da su one jednostavno bezbednije i lakše za korišćenje. Iako se ne slažu svi unutar kompanije (šef evropskog tehničkog centra i dalje vidi budućnost u ekranima), veruje se da Lijeva reč po ovom pitanju treba da bude zadnja.

Volkswagen: Čak i VW, koji je godinama trpeo žestoke kritike zbog neintuitivnih dodirnih kontrola i sporog softvera na Golfu 8 i ID modelima, pravi preokret. Softver je u međuvremenu značajno poboljšan, a fizički dugmići se vraćaju na velika vrata. To je najavio koncept ID.2all s klasičnim točkićem za glasnoću, a kompanija je potvrdila da će slična rešenja krasiti i serijske modele, uključujući i najnoviji Tiguan.

Video: Koje su prednosti i mane električnih automobila

Koje su prednosti i mane električnih automobila? Izvor: Kurir televizija