Slušaj vest

U smeloj akciji koja je uzdrmala indijsko tržište pametnih telefona, Xiaomi je svojim najnovijim reklamnim kampanjama izazvao žestok odgovor dva najveća igrača u industriji, Apple i Samsung. Dok su marketinški ratovi među ovim gigantima uobičajeni, Xiaomi je ovoga puta prešao granicu koja je naterala njihovu dva najveća rivala da se ujedine u odbrani.

Apple i Samsung su, kako izveštavaju mediji, poslali zvanična pravna upozorenja Xiaomi-ju, zahtevajući da odmah prestane sa emitovanjem spotova koje smatraju štetnim za njihov imidž. Ova retka zajednička reakcija jasno pokazuje koliko ozbiljno ovi giganti shvataju Xiaomi-jev izazov na unosnom indijskom tržištu.

shutterstock_xiaomi (1).jpg
Foto: Shutterstock

Od duhovitih provokacija do pravnih pretnji

Brendovi pametnih telefona dugo vode borbu kroz reklame koje sadrže suptilne provokacije i humorističke poređenja, ali Xiaomi-jeve najnovije kampanje su zauzele direktniji i konfrontacioni pristup. Jedna od reklama otvoreno je ismijavala kameru iPhone 16 Pro Max modela, nazivajući je „slatkom“ i dovodeći u pitanje da li je to zaista vrhunska tehnologija.

Sličan napad bio je usmeren i na Samsung, čije su reakcije bile jednako oštre, jer je Xiaomi-jev ton prema ovom rivalu bio direktan i napadački. Ovakav agresivan pristup privukao je pažnju, ali i prešao granicu prihvatljivog, što je nateralo lidere tržišta da odgovore pravnim putem.

shutterstock-samsung.jpg
Foto: Shutterstock

Tržište gde svaki procenat znači

Indijsko tržište pametnih telefona spada među najdinamičnija na svetu, gde se vode žestoke bitke i u segmentu pristupačnih i u segmentu premijum telefona. Prema IDC podacima za drugo tromesečje 2025. godine, Vivo predvodi sa 19% tržišnog učešća, dok Xiaomi drži solidnih 9,6%, odmah iza realmea i OPPO-a.

Međutim, u premijum segmentu situacija je drugačija. Samsung i Apple dominiraju gotovo ravnopravno sa udelima od 49%, odnosno 48% za telefone skuplje od 800 dolara. Upravo ova borba za vrh segmenta objašnjava zašto su oba giganta reagovala toliko oštro na Xiaomi-jeve provokacije.

shutterstock-1902399436.jpg
Zastava Indije Foto: Shutterstock

Apple i Samsung zajedno protiv Xiaomija

Obično je nezamislivo videti Apple i Samsung da deluju zajednički, imajući u vidu njihovu dugogodišnju rivalnost. Međutim, agresivan i direktan ton Xiaomi-jevih reklama naterao je ove konkurente da naprave retki savez u zaštiti svog premijum imidža.

Iako zvanične tužbe još nisu podnete, pravna upozorenja predstavljaju ozbiljnu opomenu. Industrijski posmatrači pomno prate razvoj događaja, smatrajući ga potencijalno važnim momentom u globalnom ratu za prevlast na tržištu pametnih telefona.

shutterstock-1010364739.jpg
Foto: Shutterstock

Bitka za tržišnu dominaciju tek počinje

Xiaomi se još nije oglasio povodom nastale situacije, što dodatno podgrejava spekulacije o budućim potezima. Hoće li kineski proizvođač ublažiti retoriku ili će dodatno zaoštriti sukob? Jasno je da su ulozi veliki jer se radi o borbi za prevlast na brzo rastućem indijskom tržištu.

Kako Galaxy S25 i iPhone 16 serija nastavljaju da dominiraju u segmentu premijum uređaja, sukob oko percepcije kupaca i lojalnosti brendu postaće još intenzivniji. Ovaj događaj predstavlja dramatičan deo sukoba koji oblikuje tehnološki pejzaž ne samo u Indiji, već i širom sveta.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.