KAKO PREPOZNATI DA LI JE POLOVNJAK KORIŠĆEN KAO TAKSI: Ove marke i boje automobila mogu biti pokazatelj, a tu je još jedna caka
Gotovo svi mali oglasi su prepuni automobila koji su nekada služili kao taksi vozila. Kupci naravno žele da zaobiđu to, plašeći se dodatnih oštećenja i konstantne vožnje u stani-kreni uslovima.
Ali, da li je zapravo loša ideja da se kupi taksi vozilo?
I kako možete biti sigurni da je neko vozilo bilo taksi? Kompanija za proveru istorije automobila, carVertical, je podelila listu marki automobila koje taksi kompanije najčešće korsite, kao i savete u identifikaciji taksi vozila na tržištu polovnjaka.
Zašto je bolje da zaobiđete kupovinu taksi vozila?
Taksi vozila mogu imati hiljade i hiljade kilometara na meraču za pređeni put, što znači da su svi glavni delovi moguće parcijalno oštećeni. Iako je automobil dobro održavan, velika kilometraža je jedna velika briga kod polovnjaka.
"Da li kupci treba da izbegavaju kupovinu taksi vozila? Iako je odluka samo na njima, delovi svakog automobila predstavljaju njegovo realno stanje, što opet zavisi od toga kako se vozilo koristilo. Taksi vozila mogu biti rupa bez dna za novčanik jer su uglavnom previše korišćena", rekao je Matas Buzelis, ekspert za automobile i direktor sektora za komunikacije u carVertical-u.
Taksisti uglavnom voze po gradu, što dodatno opterećuje delove automobila, posebno motor, kočnice, kao i menjač. Vozilo koje ima sličnu kilometražu ali je voženo po putevima van grada je uglavnom u mnogo boljem stanju.
Takođe, enterijer taksi vozila može biti podrpan i poprilično istrošen, posebno kada je u pitanju zadnje sedište. Složićemo se da većima ljudi želi da očuva svoje vozilo, dok putnici taksija ulaze sa snegom na čizmama ili mokrim jaknama, što će definitivno uticati na kvalitet enterijera.
Asortiman vozila jedne taksi kompanije se sastoji od pouzdanih automobila sa dobrom reputacijom za duže staze. U svakom slučaju, sve što smo naveli gore ukazuje da je dobra ideja da se izbegne kupovina taksi vozila.
Kako prepoznati automobil koji je vožen kao taksi
Proverom istorije automobila možete najlakše proveriti da li je vozilo korišćeno kao taksi. Definitivno je teško otkriti ovu informaciju jer svakojaki prodavci znaju veoma vešto da sakriju mane o automobilu. Taksi vozila uglavnom imaju veću kilometražu –što ih čini čestim žrtvama prevare vraćene kilometraže – više su oštećena, i uglavnom vrede manje.
Mercedes, (29% od svih taksi vozila proverenih na carVertical-u), Volksvagen (14.4%), Škoda (12.3%), Volvo (10.9), i BMW (5.8%) su najpoularnije taksi marke na tržištu polovnjaka. Pošto kupci dosta vrednuju ove proizvođače vozila, prevaranti uglavnom to koriste kako bi zaradili.
Nemački automobili se koriste najviše kao taksi vozila. Mercedes E-klase je definitivno na samom vrhu liste sa (17.9%), prati ga Škoda Superb (7.7%), Volksvagen Pasat (6.1%), BMW serija 5 (5%), i Volvo V70 (4.7%).
Boja automobila takođe može da otkrije njegovu prošlost – mnogi gradovi koriste istu boju za taksi vozila kako bi se lakše raspoznavali na ulicama. Neki modeli poput E-klase su specijalno napravljeni u taksi svrhe te su čak dobili i posebnu boju.
Kada se kupuje automobil, bitno je da se detaljno pregledaju farba i zarezi, jer se uvek može videti gde su nekad bile linije druge farbe. Takođe, pošto se uglavnom svi printovi koriste da pokriju delove automobila od sunca, ta mesta su u glavnom svetlija i jasnije uočljiva, što dalje implicira da se auto koristio kao taksi vozilo.
(Kurir.rs/Srbija Danas)
Bonus video:
PREDSEDNIK VUČIĆ: SAD uvode sankcije NIS, razgovaraćemo i sa Rusima i sa Amerikancima! Studentima su ispunjeni svi zahtevi! Stanovi za mlade od 20 do 35 godina