KRIZA U AUTO-INDUSTRIJI NIJE GOTOVA: Evo šta očekuje proizvođače automobila u narednih nekoliko godina, OD OVOGA SU SVI STREPELI
Foto: Shutterstock

turbulencije na tržištu

KRIZA U AUTO-INDUSTRIJI NIJE GOTOVA: Evo šta očekuje proizvođače automobila u narednih nekoliko godina, OD OVOGA SU SVI STREPELI

Auto -

Taman kada se tržište automobila malo relaksiralo i snabdevanje novim vozilima postalo ažurnije i brže, pa samim tim porasla i prodaja, stižu ne tako dobre vesti od čelnika automobilskog giganta Stellantis.

Naime, očekuje nas nova nestašica mikročipova, što je situacija od koje su svi strepeli. Kako tvrdi jedan od čelnika Stellantisa, rizik od povratka jako rastegnutog snabdevanja čipovima drastično će porasti u narednim godinama sa ubrzanim razvojem softvera za automobile.

Stellantis
foto: Shutterstock

Stellantis očekuje da će ponovo doći do nestašice mikročipova zbog rastuće potražnje za električnim vozilima u vreme povećanog geopolitičkog rizika, što trenutni predah u snabdevanju čini kratkotrajnim.

- Rizik od povratka krize u snabdevanju poluprovodnicima će se dramatično povećati tokom narednih godina zbog ubrzanog razvoja automobilskog softvera - izjavio je Joachim Kahmann, koji nadgleda snabdevanje mikročipovima za ceo Stellantis.

On je dodao da je u poslednje dve godine ogromna raznolikost mikročipova dovela do velikog broja problema, jer kada se reši jedan problem, pojavi se drugi. S obzirom da Stellantis prelazi na električna vozila koja zahtevaju složenije čipove, svaka nestašica "može da utiče ne samo na jednu ili dve naše fabrike, već na možda pet, šest ili sedam".

CPU, čip, poluprovodnik
foto: Profimeida / Cseh Ioan

Kriza sa nestašicom mikročipova pogodila je automobilsku industriju nedugo nakon početka pandemije kovida 19. Iako se sada misli da je nestašica iza nas, kapacitet proizvodnje čipova je i dalje ograničen i to usred povećanog geopolitičkog rizika nakon što je Kina odlučila da ograniči izvoz dva metala koji se koriste u industriji poluprovodnika i električnih vozila.

Prema rečima Kahmanna, ograničenja Kine na izvoz galijuma i germanijuma su možda čak i nešto preko čega može da se pređe, ali su rastuće tenzije sa Kinom definitivno faktor koji bi mogao da dovede do nove krize. Zbog nestabilnosti u regionu, Stellantis želi da se sve manje oslanja na čipove iz Kine i Tajvana.

Fiat 500
foto: Fiat

Kako bi smanjio rizik od nestašice, Stellantis je potpisao ugovore o snabdevanju i sa kompanijama Infineon Technologies, NXP Semiconductors i Qualcomm, a napravljena je i baza podataka o mikročipovima sa planovima narudžbi koji se protežu godinama u budućnost.

Stellantis očekuje da će potrošiti oko 10 milijardi evra do 2030. godine za obezbeđivanje različitih vrsta poluprovodnika.

(Kurir.rs/ Polovni automobili)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track