GREŠKE U VOŽNJI MOGU OZBILJNO DA OŠETETE MENJAČ I NAPRAVE DOSTA PROBLEMA: Ljudi često rade jednu stvar koja je nikako nije dobra
Foto: Shutterstock

dobro je znati

GREŠKE U VOŽNJI MOGU OZBILJNO DA OŠETETE MENJAČ I NAPRAVE DOSTA PROBLEMA: Ljudi često rade jednu stvar koja je nikako nije dobra

Auto -

Često ponavljanje nekvalitetne promene brzina moguće je oštetiti sinhroni prsten stepena prenosa, gde se ova radnja često dešava

Menjač može da se pokvari iz više razloga, od kojih su neke povezane sa pogrešnom upotrebom ili greškom vozača.

Marin Morava je tehnički savetnik HAK-a i on je objasnio kako da sami možemo skratimo radni vek menjača. Ako ne pritisnemo dovoljno snažno kvačilo pri promeni brzina, može se pojaviti zvuk struganja.

kvačilo, kočnica, automobil, auto
foto: Somchok Kunjaethong / Alamy / Alamy / Profimedia

- Ako vam se to prvi put dogodilo, verovatno neće negativno uticati na pravilan rad menjača. Čestim ponavljanjem ovog događaja moguće je oštetiti sinhro prsten prenosa gde se ova radnja često dešava. Kada su sinhroni prstenovi oštećeni, oni gube svoju ulogu da izjednače broj obrtaja između dve osovine kako bi lakše i bez smetnji menjali zupčanike. Vozač će osetiti ovaj problem pri promeni stepena prenosa kao povećanje otpora pri pomeranju ručice menjača prilikom prebacivanja u brzinu, uz prisustvo mehaničkog škripanja u menjaču. Preporučljivo je da se sa ovom vrstom kvara što pre obratite u servis, jer postoje i drugi mogući uzroci koji mogu izazvati slične simptome menjača pri promeni stepena prenosa, poput neispravnosti kvačila ili lošeg podešavanja kvačila.

Svako taktiziranje i čekanje mogu samo povećati problem.

menjac
foto: Shutterstock

- Prisustvo metalnih strugotina u ulju menjača može nastati usled nepravilnog habanja pri promeni brzina. Ostaci metalne strugotine oštećuju ležajeve i zupčanike menjača, a u najgorem slučaju moguća je potpuna oštećenja menjača i gubitak pogona vozila. Šta može da se desi ako prebacimo menjač sa, na primer, 6. u 2. brzinu pri velikoj brzini vozila.

- Postoji otvorena mogućnost izlaska iz maksimalno navedenog broja obrtaja motora, što naravno može biti štetno po mehaniku motora do nivoa većih mehaničkih oštećenja motora.

(Kurir.rs/Revija HAK)

Bonus video:

03:55

KOME DA SE OBRATITE AKO VAM JE DRVO PALO NA AUTOMOBIL? Stručnjak: Postoje dva scenarija, ali BEZ OVOG PAPIRA nećete dobiti odštetu

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track