KOROLA NA SPRAT! NAJVEĆE IME U SVETU AUTOMOBILA SADA I KAO SUV: Tojota je uzela meru - snažan pogon i idealne proporcije za grad!
Foto: Kurir

test: VELIKO IME NA NOVOM ZADATKU

KOROLA NA SPRAT! NAJVEĆE IME U SVETU AUTOMOBILA SADA I KAO SUV: Tojota je uzela meru - snažan pogon i idealne proporcije za grad!

Auto -

Najnovija generacija hibridnog pogona, niska potrošnja i odlične performanse glavne osobine "korole kros"

Ima li "korole" u "koroli kros"? Ili je ovo "bebi RAV4". Ostalo je izvesno, vrhunski hibridni pogon, niska potrošnja i performanse jedne "tojote" ne dovode se u pitanje.

Na testu Kurira vozimo "tojotu korolu kros". Mnoge je iznenadila jer je to već peti mini SUV model japanske fabrike (RAV, jaris kros, C-HR i hajlender). Da li je to neophodno? Posle testa povišene "korole" jasno je da je ovo originalan model za vozače.

Prednji kraj je klasičan trapezoidni, a sredinu fara seče LED linija. Zadnja svetlosna grupa pozajmljena je od "korole hečbek". Sve zajedno skladno, bez egzibicija.

Toyota, tojota korola kros, korola kros, vozili smo korola kros, test corolla cross
foto: Kurir

Odmah da pohvalimo ponudu prostora za putnike - ovo je jedan od najprostranijih automobila, ispod 4,5 metara dužine (446 cm). Takođe, zadnja klupa ima opciju spuštanja naslona, pa ovde može da se odmori i neki direktor.

Toyota, tojota korola kros, korola kros, vozili smo korola kros, test corolla cross
foto: Kurir

Materijali su kvalitetni, tek poneko "ostrvo" je od tvrde plastike. Važnije je to što je okruženje digitalno, gotovo preslikano sa klasične "korole'". Instrument tabla je prijatno osvetljena, a grafika ima nekoliko stilova. U sredini je veliki ekran s novom grafikom, za koju je potrebno privikavanje. Zameramo to što nema klasičnog točkića za regulaciju jačine zvuka. Ostalo je sve nadohvat ruke i ergonomski podešeno.

Toyota, tojota korola kros, korola kros, vozili smo korola kros, test corolla cross
foto: Kurir

"Korola kros" je model u kom je debitovala peta generacija "Tojotinog" hibridnog sistema. On je lakši, efikasniji, s jačom baterijom i obezbeđuje nisku potrošnju. Osnova je 1,8 atmosferski benzinac sa 98 konjskih snaga, u saradnji sa elektromotorom snage 95 KS. Ukupna snaga sistema je korektnih 140 KS.

Ubrzanje do 100 km/h je korektnih 9,9 sekundi, ali u praksi sve deluje ubedljivije zbog trenutno dostupne snage. Snaga se neprekidno distribuira putem bestepenog CVT menjača, bez trzaja.

Toyota, tojota korola kros, korola kros, vozili smo korola kros, test corolla cross
foto: Kurir

Novi "hibrid 5" performanse pokazuje u gradu. Pri kreni-stani vožnji duže nego dosad koristi električnu energiju, pa se potrošnja lako spušta ispod pet urbanih litara. S druge strane, sad se bolje ponaša na auto-putu, pa pri 130 na sat "pije" tek nešto više od šest litara. Izolacija kabine je bolja, ali pri visokim obrtajima SUS motora i dalje se nakratko čuju povišeni tonovi.

Ipak, najbolja osobina "korole kros" je kompaktnost. Dužina od 446 centimetara mu je savršeno "legla", pa se odlično ponaša u svim uslovima. Iako gabaritan, u gradu je okretan i spretan, a parkira se kao vozilo klasičnog C-segmenta. Preglednost mu je prirodni talenat, ali tu je i asistencija za mrtvi ugao. Stabilnost u krivinama je veoma dobra, možda i najbolja u segmentu. Sve to dolazi gotovo bez uvijanja karoserije.

Toyota, tojota korola kros, korola kros, vozili smo korola kros, test corolla cross
foto: Kurir

Veoma je važno da poseduje najmodernije sisteme bezbednosti, što uključuje i skeniranje puta, adaptivni tempomat, pažnju na pešake i još mnogo onoga što čuva vozača i putnike.

Ključno pitanje je uvek - koliko ovo košta? "Korola kros" u osnovnoj verziji je sada 32.990 evra, tokom trajanja popusta. Teško je reći da li je skupo, ali ovo je investicija na duge staze, koja je u slučaju "tojote" uvek isplativa.

Toyota, tojota korola kros, korola kros, vozili smo korola kros, test corolla cross
foto: Kurir

TOJOTA KOROLA KROS

Benzinski motor: R4 Zapremina: 1.798 ccm Snaga: 72 KW/98 KS Obrtni moment: 142 Nm Transmisija: automatska kontinualna CVT Elektromotor: 95 HP/185 Nm Snaga sistema: 103 kw/140 KS Ubrzanje: 0-100 km/h 9,9 s Maks. brzina: 170 km/h Pogon: na prednje točkove Dimenzije: 4.460 x 1.825 x 1.62 mm Rezervoar: 42 l Prtljažnik: 436 l Osnovni model (popust): 32.990 evra

(Kurir.rs / Mladen Radulović)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track