GODINAMA SPREMAM SERIJU S MILANOM MARIĆEM: Reditelj Nikola Ljuca posle dve režije u pozorištu pravi nešto neviđeno u DOMAĆEM FILMU
Foto: ATA images

iskren

GODINAMA SPREMAM SERIJU S MILANOM MARIĆEM: Reditelj Nikola Ljuca posle dve režije u pozorištu pravi nešto neviđeno u DOMAĆEM FILMU

Kultura -

Komedija "Laž", prema tekstu Florijana Zelera i u režiji Nikole Ljuce, premijerno je izvedena na Svetski dan šale u Beogradskom dramskom pozorištu. Po sistemu s Brodveja, predstava će ovog meseca imati čak 14 izvođenja, ali karata za nju više nema.

Predstava Laž
foto: Miša Obradović

Talentovani filmski reditelj okupio je na Krstu trenutno najpopularnije glumce Miloša Bikovića, Tamaru Krcunović, Miodraga Radonjića i Jelisavetu Orašanin, a za Kurir otkriva kako se snašao u drugačijoj ulozi i šta novo veliko priprema već za ovu jesen.

Retkost je videti filmske reditelje da rade u pozorištu. Da li je Tamara Krcunović glavni krivac što ste odlučili za napravite iskorak u drugi medij?

- Studirao sam filmsku režiju, ali kao mali sam dosta radio u pozorištu. Bavio sam se glumom i nekako je trebalo vremena da se stvari poklope. Kasnije sam za pozorište pravio video-radove, a radio sam i kao pomoćnik reditelja. Po prirodi sam veoma izričit u tome šta želim da radim, koje tekstove, s kim i u kakvim uslovima. Imao sam nekoliko dogovora za to i ranije, ali oni su propadali. Nekako su se sada stvari namestile sa komadima "Smrt i devojka" u Bitefu i "Laž" u BDP. Osećam se dobro u pozorištu. Način na koji radim zasniva se na psihološkom realizmu koji se naslanja na Stanislavskog i Strazberga.

Predstava Laž
foto: Dragana Udovičić

Da li ste nekad pokušali da upišete glumu?

- Nikad nisam hteo da se bavim glumom i da je studiram. U tom procesu rada u pozorištu i na radiju shvatio sam šta je režija. Blizak mi je odnos prema glumi i glumačkom biću. Nisam od reditelja koji se toga plaše.

Predstava je najavljena kao dramedija. Da li takav žanr postoji u pozorištu?

- Zeler je ovaj tekst pisao za određeno pozorište u Parizu i konkretne glumce, i dekonstruisao je njime jednu vrstu bulevarskog pozorišta i stila igre. Međutim, mi smo odlučili da sve elemente tretiramo ozbiljno, a da komedija izbija iz tih situacija. Predstava nije komedija, ali humor je utkan u tekst. Ljudi se više smeju iz neprijatnosti nego iz nečeg što je geg.

Mnoga pozorišta u Beogradu dobila su ovaj tekst pre Beogradskog dramskog pozorišta.

- Tekst je u startu pisan za glumce koji su veoma popularni i svuda se izvodi s takvim podelama, jer je to bitno za temu komada - šta je laž, a šta istina... Jedino sam dosad radio s Tamarom, a Jelisavetu, Miloša i Miodraga poznajem jako dugo. Srećan sam što su pristali da rade na način na koji smo Tamara i ja želeli. Tekst je stajao u fioci godinama, a onda se sve promenilo za nedelju dana. Desilo se sve lagano, rekli smo da radimo odmah.

Predstava Hotel88, Hotel 88, Jelisaveta Orašanin, Andrija Kuzmanović, Tamara Krcunović, Vladimir Aleksić
foto: Nemanja Nikolić

Deo ove ekipe već radi komediju "Hotel 88". Hoće li publika moći da napravi paralelu između ove dve predstave?

- Nisu ovo stilski iste predstave. Niko od njih ovo nije radio. "Laž" nije komedija, već neki hiperrealizam na sceni.

Miloš Biković u pozorištu još nije pokazao ni delić svog talenta. Da li je ovo njegova najbolja uloga?

- Mislim da jeste. Presrećan sam zbog njegovog poverenja i spremnosti da radi nešto što dosad nije. Napravio je jedan veoma složen dramski lik.

Da li vas je iznenadilo što ste prodali karte za sva izvođenja u 2023. godini?

- Niko to kod nas još nije uradio. Međutim, na Zapadu taj brodvejski sistem funkcioniše. Lepo je što kod nas to može da se desi. Srećan sam što publika ovako reaguje dok predstava još nije ni nastala.

Čeka vas nova saradnja s Milanom Marićem na zajedničkoj seriji?

- Prvo igra glavnu ulogu u mom filmu "Zvečarke", pa tek onda dolazi naša zajednička serija. Konačno smo uspeli da nađemo novac. Nadam se da će krajem sledeće godine film biti spreman za bioskope.

serija Pad, Milan Marić
foto: Zorana Jevtić

A serija koja je predstavljena u Sarajevu?

- Ona je potpuno odvojen projekat. "Noćno doba" se tek sprema i razvija. Vrlo smo zahtevni i nećemo praviti kompromise. Serija zahteva određeni budžet, ali prvo ide film.

Kao reditelj ste radili drugu sezonu serije "Besa". Zašto je televizija preuzela primat nad filmom?

- Televizija ne zahteva izlazak iz kuće. Nove domaće serije su počele da liče na sve što se trenutno radi i snima u svetu. "Besa" je jedna od naših najskupljih serija i na nekoliko jezika, što joj daje bogatstvo. Svaki reditelj je tu radio jednu liniju priče.

serija Besa, Besa, druga sezona
foto: Promo/Sergej Radović

Jeste li završili kasting za film?

- Radi se još uvek, ali u glavnim ulogama su Milan Marić i Ivana Vuković.

Šta je vaš film u jednoj rečenici?

- Drama s elementima političkog trilera o dvoje bivših ljubavnika koji se nalaze na dve strane političkog i poslovnog spektra.

Cene su skočile, teško je snimiti film

Zabrinjavaju li vas dešavanja u Filmskom centru Srbije?

- Moraju tu neke stvari da se reše i da filmovi dobijaju više sredstava po projektu. Trebalo bi da se ugledamo na Hrvatsku. Kod nas dosta filmova dobije neka sredstva s kojima ti ne možeš ništa da uradiš, pa dođu kao neko prokletstvo. Cene na tržištu su skočile u nebesa, zato mora da se smanji broj filmova koji prođu na konkursu, a sredstva od države treba da budu veća. Zbog svega smo kao autori primorani da pravimo veštačke koprodukcije.

Kurir.rs/ Ljubomir Radanov

Bonus video:

02:46

VODIMO VAS NA SNIMANJE FILMA TOMA: Reditelj Lisina o glumačkoj podeli (KURIR TV)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track