VEČNO SEĆANJE NA MILUNKU SAVIĆ: Srpska heroina Velikog rata

Premijera filma

U Domu garde, na 40 godina od smrti, prikazan dokumentarac o humanoj i hrabroj našoj Jovanki Orleanki

BEOGRAD - Pravi junak!Dokumentarno-igrani film „Heroina Velikog rata“, o uzbudljivom i revolucionarnom liku i delu Milunke Savić, jedne od retko odlikovanih žena učesnica u Prvom svetskom ratu, koja je pored toga bila i majka, hraniteljka, vitez i braniteljka, premijerno je prikazan sinoć u Domu garde na Topčideru.Na 40. godišnjicu od smrti ove hrabre žene, koju su naša istorija, muzeji i država zaboravili, juče su čast da prvi vide kadrove Milunkinog života imali predsednik Tomislav Nikolić, ministar odbrane Nebojša Rodić, ministar pravde Nikola Selaković i druge brojne zvanice.Film „Heroina Velikog rata“, autorke Slađane Zarić, predstavlja istraživanje bazirano na dokumentima srpskih i francuskih arhiva, a u ekranizaciji „srpske Jovanke Orleanke“, koja je nastala u produkciji Radio-televizije Srbije, učestvovali su i članovi porodice Milunke Savić i eminentni srpski i francuski istoričari.Pukovnik Petar Bošković, u ime Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, istakao je da je naša zemlja imala žene u vojnoj uniformi u trenutku kad se moćna Rusija tek odvažila da šalje dame u rat.- Milunka Savić je više dala Srbiji nego Srbija njoj. Čak joj je i saveznička Francuska dodelila četiri odlikovanja, samo jedno manje od nas. Nek ovaj film bude još jedno odlikovanje, i to ono nezaboravno - rekao je Bošković pre projekcije.Milunka Savić rođena je krajem 19. veka u selu Koprivnica kod Raške, a umrla je 5. oktobra 1973. godine. Bila je učesnica u balkanskim ratovima, u kojima se predstavljala kao Milun Savić. Njen pol je otkriven po ranjavanju u grudi, u Bregalničkoj bici 1913. godine, ali je zbog izuzetne hrabrosti rat završila s činom kaplara srpske vojske.

Više je dala Srbiji nego Srbija njoj... Pukovnik Petar Bošković

Počast... Ministri Selaković i Rodić i predsednik Nikolić

Sedam ordena- Nosilac je zlatne Karađorđeve zvezde s mačevima, zlatne medalje za hrabrost „Miloš Obilić“, Legije časti IV stepena, Legije časti V stepena, francuskog Ratnog krsta, Albanske spomenice i Spomenice Solunskog fronta- Rodila je ćerku i usvojila još tri- Iškolovala je 30 dece- Bila je u najelitnijem Gvozdenom puku srpske vojske- Četiri puta je ranjavana- Udala se za Veljka Gligorovića- Posle rata bila čistačica- Sahranjena je na Novom groblju